اکنون زمان گفتگو با کره شمالی نیست

آمریکا در جدیدترین موضع‌گیری در قبال کره شمالی اعلام کرد که اینک زمان مناسبی برای گفت‌و‌گو با پیونگ یانگ نیست.

به گزارش ایسکانیوز، کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که اینک زمان مناسبی برای گفت‌و‌گو با کره شمالی نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است تا زمانی که کره شمالی رفتار خود را به طور اساسی بهبود نبخشد، مذاکره‌ای با این کشور صورت نمی‌گیرد.

این سخنان در حالی عنوان شد که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته پیشنهاد آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با پیونگ یانگ در هر زمان و بدون پیش شرط را اعلام کرده بود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به رویترز گفت: «با توجه به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، اینک به وضوح زمان مناسبی برای مذاکرات نیست.»

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز گذشته در واکنش به اظهارات تیلرسون گفت کشورش به تقویت توان موشکی و اتمی خود ادامه می‌دهد.

در ماه‌های گذشته وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید مواضع متناقضی در مورد کره شمالی داشته‌اند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل اظهارات تیلرسون در مورد لزوم مذاکره با کره شمالی را رد کرد و گفت چنین مذاکره‌ای «وقت تلف کردن است.»

«رویترز» در این زمینه نوشت:بسیاری از تحلیلگران و مقامات دولتی معتقدند موشک «هواسانگ 15» که در 29 نوامبر آزمایش شد قابلیت رسیدن به تمامی خاک آمریکا را دارد.

با این حال کارشناسان معتقدند که کره شمالی هنوز ‌باید برخی نقاط فنی را ارتقا بخشد تا بتواند به طور کامل هدف خود برای تولید یک موشک با قابلیت هسته‌ای که بتواند به تمامی خاک آمریکا برسد را تکمیل کند.

رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه گفت که دانشمندان ‌باید به تولید جدیدترین تسلیحات و تجهیزات برای تقویت کیفیت و کمیت نیروی هسته‌ای ادامه دهند.

تسریع برنامه موشکی و اتمی کره شمالی بعد از ادبیات جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش حضور نظامی این کشور در شرق آسیا، صورت گرفته است.

کره شمالی نیز بارها تاکید کرده که هدف برنامه‌ موشکی و اتمی این کشور، دستیابی به موازنه قوا برابر تهدید آمریکاست.

کد خبر: 884446

وب گردی

وب گردی