ماجرای انتخاب شهردار بوشهر به کجا رسید؟

میگلی نژاد با اشاره به سخنان رئیس شورای شهر بوشهر که اخیرا گفته است وی دوباره می تواند به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری ثبت نام کند گفت: من به هیچ عنوان کاندیدا نمی شوم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در روزهای اخیر نامه هایی درباره بازگشت به کار «غلامعلی میگلی نژاد» به شهرداری بوشهر با امضای رییس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس و همچنین مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در فضای مجازی منتشر شده است.

رئیس شورای شهر بوشهر در همین راستا در یادداشتی، نامه های منتشر شده درباره بازگشت به کار میگلی نژاد را برای این شورا غیرالزام آور دانسته و نوشته که "بر اساس بخشنامه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که به تمامی نهادها و موسسات ابلاغ شد، مقرر بود تا قبل از 20 آبان ماه تمامی اشخاص ترک پست کنند و شهردار بوشهر باتوجه به سنوات شغلی بازنشسته محسوب می گردد و می بایست مدارک موردنیاز مبنی بر مستثنی بودن از قانون مذکور را ارائه می کرد که در این برهه زمانی مشخص مدارکی از سوی شهردار سابق به شورا اعلام نشد" .

وی همچنین متذکر شد؛ بازگشت به کار آقای میگلی نژاد شهردار سابق امکان پذیر نیست و تنها می تواند به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری حضور داشته باشد.

ماجرای انتخاب شهردار بوشهر از این قرار است که بیستم آبان ماه بود که شورای اسلامی شهر بوشهر به منظور تعیین تکلیف وضعیت شهردار بازنشسته بوشهر نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کرد و با رای دو سوم اعضا شورا، صلاحیت غلامعلی میگلی‌نژاد برای ادامه فعالیت در این مسئولیت احراز نشد.

با تصویب شورای اسلامی شهر بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد شهردار تازه منصوب شده بوشهر به علت بازنشستگی شرایط لازم را برای ادامه فعالیت در این مسئولیت از دست داد.

علت این تصمیم، استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان عنوان شد که از ۹ نفر عضو شورای شهر بوشهر، شش نفر به خلع غلامعلی میگلی‌نژاد از مسئولیت شهرداری بوشهر رای مثبت دادند.

شورای شهر بوشهر در این نشست ادامه فعالیت میگلی‌نژاد در شهرداری بوشهر را منطبق بر این قانون ندانسته و صلاحیت وی را احراز نکردند.

پس از اعلام غیر قانونی بودن فعالیت میگلی‌نژاد با رای اعضای شورای شهر بوشهر عبدالامیر قاسمی به عنوان سرپرست شهرداری بندر بوشهر انتخاب شد.

سرپرست شهرداری بوشهر طبق قانون حداکثر سه ماه می‌تواند فعالیت کند و اعضاء شورای شهر باید طی این مدت شهردار بوشهر را انتخاب کنند.

میگلی نژاد: به هیچ عنوان کاندیدای شهرداری نمی شوم

میگلی نژاد درباره این صحبت رئیس شورای شهر بوشهر که اخیرا گفته است وی دوباره می تواند به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری ثبت نام کند در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) گفت: من به هیچ عنوان کاندیدا نمی شوم.

وی افزود: وزارت کشور با مستند به ماده قانونی اعلام کرده است ادامه کار من به عنوان شهردار وجود دارد.

همچنین مازیار هوشمند رئیس خانه مطبوعات بوشهر در رابطه با ادامه کار شهردار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در بحث مصادیق ایثارگری شورا دچار یک اشتباه شده است، به آن معنا که مدارک و مستنداتی که میگلی نژاد ارائه داده است در باب رزمندگی و مجروحیت بوده و بنا به بخشنامه ها رزمنده جزو مصادیق ایثارگری است.

بحث ایثارگری نیاز به جانبازی نداشته است

رئیس خانه مطبوعات بوشهر با اشاره به این که میگلی نژاد جانباز است، افزود: بحث ایثارگری نیاز به جانبازی ندارد به آن معنا که شورا می توانسته میگلی نژاد را به استناد قوانین جامعه خدمات ایثارگران که در آن شفاف اعلام شده ایثارگر اعلام کند.

رزمنده حتی با یک روز حضور در جبهه ایثارگر محسوب می شود

هوشمند ادامه داد: در بحث قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که در استفساریه مجلس آمده است که ایثارگران مستثنی هستند ولی دیگر هیچ بحثی از ایثارگری، درجه جانبازی یا مدت زمان حضور در جبهه به میان نیامده است. البته مرجع این فعالیت ها بنیاد شهید است، که معاونت بنیاد شهید در پاسخ به استعلام دیوان محاسبات کشور اعلام کرده که ایثارگر شرایطی دارد و بر اساس آن که رزمنده حتی با یک روز حضور در جبهه ایثارگر محسوب می شود.

وی تصریح کرد: آقای میگلی نژاد با مدارکی که اعلام کردند سه ماه سابقه حضور در جبهه را دارند که مستندات آن در سپاه وجود دارد.

هوشمند ادامه داد: تفسیر شورا آن است که بنیاد شهید و بازرسی به ما اعلام کردند میگلی نژاد شرایط ایثارگری را ندارد؛ قانون تشکیل سازمان بازرسی کشور این اختیار را به بازرس کل استان ها نداده که تعیین و تکلیف کند یعنی شورا نمی تواند به استناد بازرس کل اعلام کند که میگلی نژاد واجد شرایط نیست و بر این اساس تصمیم بگیرید.

تصمیم شورا در رابطه با عدم ادامه کار میگلی نژاد شتاب زده بوده است

هوشمند تاکید کرد: شورا در رابطه با عدم ادامه کار میگلی نژاد به عنوان شهردار تصمیم شتاب زده ای گرفته در صورتی که می توانست از موارد ذیصلاح استعلام بگیرد.

رئیس خانه مطبوعات بوشهر ادامه داد: شورا معتقد است در آن زمانی که براساس مصوبه ای تصمیم گرفته شده مدت زمان خود را طی کرده و رئیس کمیته انطباق ایرادی به مصوبه ما نگرفته در صورتی که بحث چیز دیگری است، شکل تصمیم گرفته شده یعنی دستور جلسه طوری بوده که باید شرایط شهردار بودن آقای میگلی نژاد را با حضور خود طی می کردند که متاسفانه از وی دعوت نشده تا بتواند مستندات خود در آن جلسه اعلام کند.

وزارت کشور بر ایثارگر بودن میگلی نزاد باور دارد

وی ابراز داشت: با تمام این تفاسیر ما معتقدیم وزارت کشور بر همین باور است که میگلی نژاد ایثارگر است.

هوشمند گفت: آقای دهدار می گوید که نامه های مجلس و مرکز امور ایثارگران وزارت کشور توصیفی است ما نمی دانستیم که منظور نامه ها توصیفی یا ارشادی یعنی چه. به فرض آنکه موضوع این نامه ها ارشادی باشد یک مرجعی تصمیم گرفته و آن تصمیم اشتباه بوده و در ادامه این نامه های ارشادی راهگشا و کمک رسان هستند.

شورا بر اشتباهش نباید پافشاری کند

رئیس خانه مطبوعات بوشهر افزود: با نامه هایی که از سوی مجلس و مرکز امور ایثارگران ابلاغ شده است می خواستند شورا را متوجه کنند که میگلی نژاد ایثارگر است و مستنداتشان جزو مصادیق ایثاگری است.

وی ادامه داد: اگر شورا معتقد است که اشتباهی شکل گرفته، معتقدیم که نباید بر اشتباهش پافشاری کند.

901/900

کد خبر: 884449

وب گردی

وب گردی