مجلس از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند/ کاهش بودجه مرزبانی و خرید تجهیزات ناجا مرتفع می‌شود

درصدی بودجه خرید سلاح و تجهیزات ناجا و همچنین کاهش ۹۳ درصدی بودجه مرزبانی گفت: مجلس با درک درست و شناخت کامل، از تأمین بودجه موردنیاز نیروهای مسلح مضایقه نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمد پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ، در خصوص کاهش 83 درصدی بودجه ناجا در بخش خرید سلاح، تجهیزات، و تقویت بنیه نیروی انتظامی اظهار داشت: فضای امنیتی بسیار مناسب و مطلوبی را که امروزه تجربه می‌کنیم، حاصل زحمات، تلاش و عملکرد نیروهای مسلح کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کشور ما امروز تهدیدات را با قوت و قدرت رفع و دفع می‌کند، فرآیند تلاش نیروهای مسلح است که با فراهم‌آوری و امکانات دفاعی و تهاجمی کافی توانسته‌اند امنیت ایران در منطقه کاملاً ناامن پیرامون را فراهم سازند.

پورمختار تأکید کرد: وجود این امنیت و برقراری آن تعهدی را برای دولت و مجلس به وجود می‌آورد که باید از حیث بودجه و رفع مشکلات و کمبودهای نیروهای مسلح با اختصاص بودجه کافی به‌نحوی عمل کنند که هیچ دغدغه‌ای برای نیروهای مسلح وجود نداشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ تأکید کرد: در این جهت مجلس شورای اسلامی با درک درست و شناخت کامل از این فضا و نیازمندی‌های نیروهای مسلح از جهت تأمین بودجه موردنیاز مضایقه نخواهد کرد.

وی گفت: اگر دولت با هر رویکرد و نگاهی مبادرت به کاهش بودجه نیروهای مسلح در هر بخشی کرده باشد، مجلس نسبت به رفع آن و رساندن بودجه به حد نیاز حتماً اقدام خواهد کرد.

پورمختار در پاسخ به دیگر پرسش فارس درمورد کاهش 93 درصدی بودجه مرزبانی ناجا بیان داشت: در حوزه مرزبانی با حملات ضدانقلاب در مرزها و تهدیدات در حوزه مرزبانان مواجهیم؛ کمتر از یک ماه است که شهادت مرزبانان‌مان را شاهد بوده‌ایم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما واقعاً این مطلب را قبول داریم که با کاهش بودجه زمینه تضعیف امنیت فراهم می‌شود، لذا سعی می‌کنیم در حد نیاز بودجه را برای نیروهای مسلح فراهم کنیم.

701

کد خبر: 884460

وب گردی

وب گردی