پژوهش یکی از کانال های کسب معرفت و راه اساسی توسعه کشور است

مراسم گرامی داشت هفته پژوهش با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر برگزار شد در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان و چهره ماندگار شعر و ادب ایران، دکتر کاووس حسنلی برگزار شد، از اساتیدو دانشجویان و کارمندان دارای رتبه پژوهشی تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم عباس قلتاش ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر ضمن خوشامدگویی و تبریک هفته پژوهش گفت: پژوهش یکی از کانال ها و راه های اساسی کسب معرفت و راه اصلی توسعه کشور است و هر ملت و جامعه ای که سرمایه گذاری بیشتر و بهتری در عرصه پژوهش داشته باشد در روند توسعه جلوترخواهد بود.

او ضمن اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در باب ایجاد کرسی های نظریه پردازی، گفت: پژوهش نیاز نظریه پردازی است و دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت دکتر ولایتی و شورای سیاست گذاری داننشگاه توجه و تاکید بیشتری بر پژوهش و تولید علم و تبدیل علم به ثروت خواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نقوی امام جمعه صفاشهر به جایگاه تحقیق در اسلام و جهان بینی اسلامی اشاره کرد و با اهمیت برشمردن جایگاه پژوهش در نظام جمهوری اسلامی همه محققان را به پژوهش پیرامون مسائل اساسی جامعه دعوت کرد و تاکید کرد: معضلات شهرستان خرم بید هم بایستی به کمک پژوهشگران دانشگاهی حل و رفع شود.

حسنلی استاد شعر و ادب معاصر ایران هم ضمن اشاره به موازینی از اخلاق پژوهشی همه پژوهشگران را دعوت به ارتقای کیفی پژوهش های خود کردند و با بازخوانی اشعار طنزخود در حوزه دانشگاه و تحقیق، اصول اخلاق پژوهشی را برشمرد.

در ادامه رضا خرم نیا معاون پژوهش و فناوری واحد به گزارشی از وضعیت پژوهشی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه اشاره کرد و در این مراسم از کتاب «آشنایی با خرم بید و فرهنگ مردم آن تالیف دکتر خسرو رشیدی مدرس مدعو واحد صفاشهر رونمایی شد.

مراسم با اهداء لوح های سپاس به پژوهشگران به پایان رسید.

202

کد خبر: 884535

وب گردی

وب گردی