نبود زیرساخت‌ها موجب از بین رفتن فضای پژوهشی در کشور شده است

نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینی کشور با بیان اینکه نبود برخی زیرساخت‌ها موجب از بین رفتن فضای پژوهشی در کشور شده است، گفت: ایده و خلاقیت موجب احیای پژوهش می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مجید ایزدی، نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینی کشور با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش و نامگذاری 23 آذر به عنوان " روز پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت" عنوان کرد: به طور کلی در حوزه اقتصاد اندیشمندان به موضوعی پژوهش و کار علمی می‌گویند که در انتهای آن تحقیق علمی انسان بتواند به نتایج مادی قابل ارزش‌گذاری و محسوس دست یابد.

او ادامه داد: بر همین اساس کلیه مراکز علمی و تحقیقاتی کشور همچون دانشگاهها می‌بایست نیروهایی تربیت کنند که ضمن شناسایی بازار و همچنین مزایای نسبی در کشور و نیازسنجی در سطح منطقه و جهان و بر اساس یک برنامه جامع و منسجم و ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت و شناسایی نیازهای بازار و بکارگیری کلیه پتانسیل‌های موجود، اقدام به اجرای پروژه های فنی اقتصادی کنند.

رییس کانون کارآفرینی استان مرکزی گفت: با این روش می توان علاوه بر تامین نیازهای علمی واحدهای تولیدی برای مجموعه‌ها و موسسات علمی خود نیز کسب درآمد کرد که چنین نیرویی با این حساب هم توانسته است نیاز صنعت و ارتباط موثر با صنایع را برقرار کند و هم درآمدزایی داشته باشد و اساس تحقق این مهم ایده‌پردازی و خلاقیت است.

ایزدی تصریح کرد: استفاده از استارت آپ و افکار خلاقانه کار آفرینان و صاحب‌نظران در حوزه های مختلف تولیدی نیز به این موضوع کمک شایانی خواهد کرد.

نایب رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینی کشور در ادامه افزود: اصولا توجه به تجاری‌سازی در حوزه پژوهش و همچنین انجام پروژه های علمی در خدمت بازار از اصول اولیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی مطرح جهان همچون mit یا اکسفورد است.

هفته پژوهش امسال با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری ‌ سازی فناوری؛ زیر بنای تولید و اشتغال" از 21 آذرماه در کشور آغاز شده است.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 884581

وب گردی

وب گردی