گسترش شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در 10 واحد دانشگاهی در فاز اول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید طی سالهای آتی شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان های کشور فعال شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه پژوهش و فناوری با بیان اینکه امروز در این نمایشگاه یک نمایش قدرت از توانمندی جوانان کشور در حوزه های مختلف علم و فناوری را شاهد بودم، گفت: این جوانان توانسته اند بدرخشند و امروز نیاز به دیده شدن دارند. پیشنهاد می کنم مسئولان کشور از این نمایشگاه بازدید کرده و توانمندی جوانان ایرانی را از نزدیک مشاهده کنند.

او افزود: مسئولان کشور باید با اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی ها ،این جوانان را مورد حمایت خود قرار دهند، چرا که این موضوع قطعاً می تواند پیروزی های بزرگی در عرصه های مختلف برای کشور به وجود آورد.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به ارائه 160 محصول فناورانه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در هجدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار، گفت: این دانشگاه دارای هزار و 100 محصول پژوهشی و فناوری است که به دلیل کمبود فضا،تنها بخش کمی از آنها در این نمایشگاه ارائه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید نمایشگاهی برای عرضه تمام محصولات فناوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم، گفت: متقاضیان فناوری ها نسبت به تجاری سازی و فروش محصولات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفع مشکلات کشور اقدام کنند.

او با تأکید بر لزوم ارائه توانمندی های جوانان دانشگاه و کشور خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با علم و فناوری کشور را در راه اعتلا، پیشرفت اقتصادی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد ثروت یاری کنیم.

دکتر فرهاد رهبر با تأکید بر اینکه وظیفه ما در دانشگاه آزاد اسلامی کمک به کشور برای حل مسائل مردم است، ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی در این راه پیشقدم و موفق باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای این کار نیازمند حضور تمام دستگاه های اجرایی کشور در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار هستیم تا این دستگاه ها توانمندی ها را متناسب با نیازمندی های خود پیدا کنند، این کار باعث حمایت و دلگرمی جوانان کشور خواهد شد.

دکتر رهبر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 2 پارک علم و فناوری خصوصی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند، گفت: امیدواریم این پارکها بتوانند مراکز رشد را در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گسترش دهند، به طوری که تا پایان سال 97، شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در 10 واحد دانشگاهی گسترش پیدا کند.

او افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید طی سالهای آتی شعبات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان های کشور فعال شود.

دکتر رهبر با بیان اینکه مأموریت پارکهای علم و فناوری، حمایت از جوانان، شرکت های دانش بنیان، تبدیل ایده به محصول است، گفت: متأسفانه امروز در تبدیل ایده به محصول، تجاری سازی، بازار یابی و فروش محصولات فناوری دارای مشکل جدی هستیم و ما در حال برنامه ریزی برای رفع این مشکل هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: محصولات پژوهشی و فناوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در این نمایشگاه عرضه شده توانایی حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی را دارد و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

202

کد خبر: 884601

وب گردی

وب گردی