راه اندازی سامانه کالاهای ملوانی و ته‌لنجی در گمرکات خوزستان

گمرک ایران در ادامه توسعه سامانه های الکترونیکی و مبارزه با قاچاق کالا، سامانه ملوانی و ته‌لنجی را در گمرکات خوزستان، راه اندازی می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ گمرک ایران در ادامه توسعه سامانه های الکترونیکی و مبارزه با قاچاق کالا، سامانه ملوانی و ته‌لنجی را در گمرکات خوزستان، راه اندازی می کند. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دولت در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصمیم گرفته تا ورود کالاهای ته لنجی و ملوانی را به کمک سامانه های الکترونیکی گمرک، ساماندهی کند و مصوبه اجرایی شدن آن نیز جهت اجرا ابلاغ شده است.

در این جلسه، علی معقولی، مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک با اشاره به اینکه باید تمامی کالاهای وارداتی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر چتر گمرک قرار گیرد، بر ضرورت ساماندهی کالاهای ملوانی و ته لنجی به کمک سامانه جامع گمرکی تاکید کرد.

او در این رابطه گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، بزرگترین تحول گمرکی کشور با موفقیت اجرایی شد و امروز ما شاهد ساماندهی کالاهای وارداتی از طریق گمرکات به کمک سامانه جامع گمرکی هستیم؛ به نحوی که تمامی اطلاعات کالاهای وارداتی به تفکیک جزئیات در این سامانه ثبت و کنترل می شود و در هر لحظه و زمانی از هر مکان قابل رهگیری است.

مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران نیز در این جلسه، از برنامه گمرک برای توسعه سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرآمرزی خبر داد.

فیروزه خیالی، افزود: سامانه جامع گمرکی با تحت پوشش قرار دادن کالاهای ملوانی و ته لنجی توسعه می یابد.

خیالی در ادامه به بررسی مزایای پیاده سازی سامانه جامع گمرکی در گمرک پرداخت و اظهار داشت: در روش های سنتی و پیش از الکترونیکی شدن گمرک، ذی نفعان باید با مراجعه حضوری به گمرک محل ترخیص، پیش نویس اظهارنامه هایشان را به صورت کاغذی ارائه می کردند و به دلیل محلی بودن گمرکات و نبودن سیستم متمرکز اطلاعات می بایست توسط اپراتور ثبت می شد که این کار، برای ارباب رجوع بسیار زمان بر و هزینه بر بود؛ اما در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد و مراجعه کنندگان در هر لحظه ای از شبانه روز در زمان کوتاهی می توانند، از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار خود را تنظیم و برای انجام مراحل و تشریفات گمرکی، آن را به گمرک محل ارجاع دهند.

401

کد خبر: 884610

وب گردی

وب گردی