مروج الشریعه: پرداخت یارانه مستقیم ‌ریشه‌های منابع اعتباری کشور را می‌خشکاند

استاندارخراسان جنوبی گفت: پرداخت یارانه مستقیم ‌ریشه‌های منابع اعتباری کشور را می‌خشکاند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد مهدی مروج الشریعه ظهر امروز در در جلسه بررسی لایجه بودجه سال 97 استان اظهار داشت: به کارگیری روشهای گذشته برای مدیریت اعتبارات و درآمد و هزینه منابع کشور و استان کارامد نیست.

وی افزود: مدیران باید درمدت یک هفته آینده پیشنهادات خود در ارتباط با اصلاحاتی که نیاز است در بودجه لحاظ شود را به صورت مکتوب ارائه کنند .

استاندار خراسان جنوبی تغییر را بودجه سال 97 را به معنای استفاده بیش از پیش از فاینانس و منابع داخلی سرمایه گذاران برای اجرای پروژه‌های عمرانی و نیز استفاده از منابع اعتباری بانک ها برای انجام امور عمرانی و زیرساختی برشمرد.

مروج الشریعه با بیان اینکه باید از ظرفیت های قانونی که در بودجه سال آینده لحاظ شده نهایت استفاده صورت گیرد ، گفت: به مقطعی از زمان در نظام و انقلاب رسیده ایم که باید در بسیاری از روش‌ها و رفتارها و تصمیم گیری ها و تفکرات و اقدامات خود تجدید نظر شود.

وی با اشاره به اینکه این تغییر روش نیاز به آمادگی روحی، روانی، اداری و سازمانی دارد بیان کرد: مدیران در بخش های مختلف باید از هم‌اکنون خود را برای این تغییرات آماده کرده و از شرایط موجود بهترین و بیشترین بهره برداری را از بودجه سال 97 برای استان ببرند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برخی اصلاحاتی که از سوی مدیران در حوزه های تخصصی خود ارائه می کنند ممکن است بتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و یا زمینه های برخورداری افراد زیادی را در زمینه های مختلف فراهم کنند.

مروج‌الشریعه به پرداخت یارانه مستقیم به عنوان یکی از سیاست‌های غلط اقتصادی در گذشته اشاره کرد و گفت: می توان با به‌کارگیری روش های عزتمندانه کمک به نیازمندان و حل مشکلات آنها را در دستور کار قرار داد و از پرداخت یارانه مستقیم که ریشه های منابع اعتباری کشور را می خشکاند پرهیز کرد.

901

کد خبر: 884647

وب گردی

وب گردی