شهرداری ملایر ‌۳ برابر نیاز نیرو دارد‌

شهردار ملایر با بیان اینکه شهرداری ملایر بیش از ۳ برابر نیاز نیرو دارد، گفت:بدهی‌ ۵۰ میلیاردی، مهمترین معضل جدی و پیش روی شهرداری ملایر است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه چندوجهی شهر ملایر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی،کالبدی و اقتصادی، افزایش رضایتمندی شهروندان، اعتماد و مشارکت مردم، توانمندی و تخصص منابع انسانی‌، توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر استفاده از تکنولوژی و فناوری‌‌های به روز و شفاف‌سازی عملکرد را از جمله پارامتر‌های توسعه یک شهر دانست.

بابایی با بیان اینکه با توجه به معضل بدهکاری شهرداری، نبود منابع پایدار مالی و رکود ساخت‌وساز این همکاری کارکنان شهرداری است که من را دلگرم به پذیرفتن این مسئولیت خطیر کرد، اظهار داشت: در حال حاضر بدهی‌های شهرداری ملایر بیش از 40 میلیارد تومان است که این رقم به مراتب از بودجه سالانه 48 میلیارد تومانی شهرداری بیشتر است.

وی با بیان اینکه برخی بدهکاری‌های شهرداری هنوز صورت وضعیت نشده و در حال بررسی است گفت: در مجموع بدهکاری‌ها این نهاد مدیریت‌ شده و در حال حاضر پرداخت حقوق و دستمزد 2.5 میلیارد تومانی بزرگ‌ترین معضل و مشکل این نهاد خدماتی است .

شهردار ملایر با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک‌سوم کارکنان شهرداری ملایر هنوز حقوق ماه قبل خود را دریافت نکرده‌اند، ‌گفت: درآمد روزانه شهرداری خیلی کمتر از این است که بتوانیم آن را جمع کنیم و ماهیانه مبلغ سنگین حقوق و دستمزد کارکنان را پرداخت ‌کنیم و در حال حاضر اول ماه و آخر ماه در شهرداری ملایر معنی خاصی ندارد.

بابایی با تأکید بر اینکه شهرداری جای سیاسی بازی نیست افزود: مسائل سیاسی و فساد اداری در شهرداری به حدی رسیده بود که شهرداری در حال نابود شدن بود و هم‌اکنون نیز در وضعیت بحران هستیم اما وظیفه خود دانستم که ورود پیدا کنم و وضعیت موجود را اصلاح کنم.

شهردار ملایر افزود: هم‌اکنون با توجه به برخی مشکلات از جمله تأمین منابع مالی شهرداری‌ها در نقطه عطفی قرار گرفتند و اکثر شهرداران در کل کشور از بدنه خود شهرداری انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت فعلی شهرداری‌ها و معضلات تأمین منابع مالی نیاز است یکسری اصلاحات در دستور کار قرار گرفته و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی که همان افزایش منابع و کاهش هزینه‌ها بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

شهردار ملایر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه چرا پروژه‌های عمرانی شهرداری غالبا در دست یک عده پیمانکار خاص است گفت: در حال حاضر با توجه به‌ مشکلات مالی هر پیمانکاری حاضر به همکاری با شهرداری نیست و ضروری است از افراد دارای سرمایه و تجربه در این زمینه استفاده شود که‌گاها شبهاتی در ذهن شهروندان ایجاد می‌شود و تلاش ما این است که حضور پیمانکاران متنوع شده و کارها با هزینه ‌کمتر و به صورت امانی و تعاملی انجام شود.

بابایی افزایش ارتقای عملکرد شهرداری و اصلاح رفتار فردی و سازمانی را از راهبردهای مهم خود در راستای توسعه و پیشرفت شهر ملایر دانست و افزود: در راستای رسالت شهرداری اهدافی تعریف شده که برای رسیدن به این اهداف لازم است هم‌کیفیت عملکرد شهرداری را بالا ببریم و هم تغییر و اصلاحی در رفتار فردی و سازمانی داشته باشیم .

شهردار ملایر با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شروع پروژه‌های جدید به صلاح شهرداری ملایر نیست و اهتمام و تلاش من بر اتمام طرح‌های نیمه‌کاره است تصریح کرد: در دوره‌های قبل در حق برخی طرح‌های شهرداری مانند مینی‌ورد(جهان کوچک)، تعیین تکلیف هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه، بام ملایر کم‌لطفی و جفا شده و امروز می‌بینیم برخی از این پروژه‌ها به جای پیشرفت ،پسرفت نیز داشته‌اند و هنوز به بهره‌برداری نرسیده در حال از بین رفتن هستند.

بابایی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستم که شهرداری ملایر را از یک سازمان خدماتی به سوی یک نهاد اجتماعی سوق دهم ‌گفت: درصدد حرکت به سوی محله محوری هستم که در این طرح هر منطقه و ‌محله که مشارکت بیشتری در انجام طرح‌ها داشته باشد خدمات بهتر و بیشتری نیز دریافت می‌کند.

شهردار ملایر در خصوص تمرکززدایی از مرکز،شهر و حل معضل ترافیک نیز بیان کرد: برای ساماندهی ترافیک تهیه طرح جامع مورد نیاز است که در مجموع برای تهیه این طرح مبلغ 400 میلیون تومان مورد نیاز است و در حال حاضر و با شرایط فعلی شهرداری اجرای این طرح امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی با توجه به حجم خدماتی که ارائه می‌دهد و امکانات و ‌تجهیزات گران‌قیمتی که نیاز دارد باید جایگاهش به عنوان یک سازمان مستقل دیده شود تصریح کرد: با توجه به تنگناهای مالی مذاکراتی با مسئولان و نمایندگان انجام شده و به دنبال خرید یک دستگاه پیشرو برای سازمان آتش‌نشانی ملایر هستیم.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه مدیریت پسماند نیز یکی دیگر از برنامه‌ها و اولویت‌های آتی شهرداری ملایر است گفت: طرح تجمیع ، دفن و پردازش زباله با محوریت شمال استان و جنوب شهر ملایر توجیه اقتصادی ندارد و در حال حاضر مجوز طرح تفکیک زباله از مبدأ از شورای شهر ملایر اخذ شده و در مرحله تعیین پیمانکار است.

وی ایجاد منابع پایدار مالی، تهیه طرح ترافیک، ایجاد پارکینگ در مرکز شهر و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تدوین برنامه پنج‌ساله را از جمله مهمترین نیازمندی‌های شهر ملایر و اولویت برنامه شهرداری دانست و افزود: هم‌اکنون 2 سوم کار برنامه توسعه شهرداری انجام‌ شده و امیدواریم شهرداری ملایر به زودی در ریل توسعه قرار گیرد.

901

کد خبر: 884648

وب گردی

وب گردی