نخبگان، زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر بیژن رنجبر در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار هدف نهایی دانشگاه آزاد را حل مسائل کشور عنوان کرد و گفت در راستای این هدف از تمام نخبگان کشور حمایت می‌کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با گروه دانشگاه ایسکانیوز با قدردانی از حضور دکتر فرهاد رهبر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار قدردانی کرد و گفت: اتفاقی که امروز افتاد، اتفاق کم نظیری بود، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی از تمام ۱۶۰ محصول ارائه شده در نمایشگاه بازدید کردند و با تمام پژوهشگران حاضر در غرفه های دانشگاه آزاد به گفتگو پرداختند از همت و لطف ایشان تشکر می کنم.

دکتر بیژن رنجبر در ادامه با اشاره به افزایش سطح کیفی نمایشگاه، تصریح کرد: نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته به فن‌بازار بودن نزدیک تر شده است و در غرفه های دانشگاه آزاد اسلامی نیز این ارتقا را شاهد هستیم.

وی افزود: به دلیل فضای کمی که در نمایشگاه در اختیار داشتیم از هزار و صد محصول منتخب دانشگاه، تنها ۱۶۰ محصول انتخاب کردیم و به نمایش گذاشتیم.

دکتر رنجبر از تجاری شدن بسیاری از محصولات خبر داد و گفت: بسیاری از این محصولات تجاری شده‌اند و در داخل کشور به فروش می رسند، برخی از آنها هم در خارج از کشور بازار پیدا کرده اند. این نشان دهنده این است که یک فن بازار واقعی را در اینجا شاهد هستیم.

وی افزود: امیدواریم دیگر محصولات را نیز با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی تجاری سازی کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف نهایی این دانشگاه را حل مسائل کشور عنوان کرد و گفت: هدف نهایی دانشگاه آزاد اسلامی این است که با همت و تلاش همه خانواده دانشگاه اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان و با هدایت و رهنمودهای دکتر ولایتی و دکتر رهبر، به هدف دانشگاه یعنی حل مسئله بودن برسیم.

وی در این خصوص اضافه کرد: می‌خواهیم دانشگاهی داشته باشیم که بتوانند مشکلات و مسائل کشور را در جهت رفاه و آسایش مردم حل کند. برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده ایم انشالله هم در این زمینه به نتایج خوبی دست خواهیم یافت و هم در گسترش مرزهای دانش موفق خواهیم بود.

دکتر رنجبر هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت حل مسائل کشور را از دیگر برنامه های این معاونت برای رسیدن به اهدف دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: پژوهشگران را هدایت خواهیم کرد تا پژوهش های خود را به سمت حل مسائل منطقه یا استان خود سوق دهند.

وی افزود: وظیفه هدایت پایان نامه ها را برعهده باشگاه پژوهشگران جوان گذاشته‌ایم، نه به این معنا که واحدهای پژوهشی این کار را نکنند به این معنا که تمرکز باشگاه پژوهشگران جوان این خواهد بود تا به کمک واحدهای پژوهشی، دانشگاه آزاد اسلامی را برای نیل به این هدف مهم پشتیبانی کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به استقبال دانشجویان دیگر دانشگاه ها برای مشارکت در انجام پژوهش های مسئله محور اشاره کرد و اظهار داشت: آیین نامه ای در حال تدوین است که جذب نخبگان اعم از نخبگان دانشگاه آزاد و دانشجویان دیگر دانشگاه ها در نظر گرفته ایم. حتی جذب نخبگان بدون مدرک نیز برای راه اندازی کسب و کارها و استارتاپ ها را در برنامه داریم.

وی در این خصوص در توضیحاتی افزود: با توجه به قانونی که در کشور وجود دارد قصد داریم نخبگان دیگر دانشگاه ها را به عنوان محصل در رشته دوم جذب کنیم. به این صورت بتوانندعلاوه بر اینکه در رشته خود تحصیل می کنند، رشته دومی در دانشگاه آزاد داشته باشند و ما قصد داریم تمام نخبگان کشور را زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد ببریم.

کد خبر: 884698

وب گردی

وب گردی