در نشست خبری استانداران ادوار هرمزگان چه گذشت؟

نشست خبری استانداران ادوار هرمزگان شب گذشته برگزار و تنی چند از حاضرین به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش ایسکانیوز در این نشست اکبر ترکان از استانداران ادوار هرمزگان در خصوص تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در استان هرمزگان، افزود: به دلیل اینکه در مناطق آزاد دیگر فرودگاه‌ها از مناطق آزاد دور بودند تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در آن مناطق برای سهولت تردد تا فرودگاه مهیا شده بود.در منطقه آزاد قشم و کیش به دلیل اینکه فرودگاه در آن مناطق آزاد وجود دارد تردد خودروهای پلاک آن مناطق به دیگر نقاط استان آزاد اعلام نشدند و چون در منطقه آزاد جاسک دسترسی به فرودگاه آسان نیست امکان مجوز تردد خودروهای پلاک آن منطقه امکان‌پذیر باشد.

همچنین فریدون همتی، استاندار فعلی هرمزگان، در خصوص برگزاری گردهمایی استانداران ادوار هرمزگان، افزود: یک عقلانیتی را در حوزه رسانه‌ای هرمزگان هم‌اکنون می‌بینیم که خبرنگاران به‌دوراز هیجان به موضوعات مدیریت استان می‌پردازند و در برخی موارد موضوعات را از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: باید به این مطلب توجه داشت که منابع ملی در هرمزگان دو بعد دارد که یکی بعد جایگاه استان هرمزگان است و دیگری این است که نقطه ورودی کشور است.

همتی اظهار کرد: باید تلاش کنیم اولویت کاری‌مان اشتغال و تولید باشد و از نیروهای ماندگار استان بهره ببریم که در شرایطی این مکانیزم رعایت نشده است و توصیه من این است از نیروهای ماندگار استان در زمینه اشتغال بهره ببریم تا این موضوع به دغدغه ناراحت‌کننده مردم تبدیل نشود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با هماهنگی موجود با نمایندگان استان به دنبال رفع این دغدغه هستیم و بدانید من اولین مسئول در این زمینه هستم و به همین دلیل بیشتر از هر کس دیگری احساس مسئولیت در این زمینه‌دارم و در مسائل با جدیت برخورد خواهم کرد.

همتی در خصوص ساخت‌وساز در حریم 60 متری ساحل در بندرعباس اذعان کرد: بناهایی که در آغاز ساخت بوده و در حریم 60 متری قرارگرفته و تأسیسات دریایی نیستند، ارزش آن را دارد که خسارت تخریب آن را پرداخت کرده و حقوق شهروندان و گردشگران را احقاق کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همیشه در ادوار مختلف قوانینی به اختیارات استانداران اضافه می‌شود که در دوره نخست دولت تدبیر و امید در دولت یازدهم 110 اختیار جدید به استانداران واگذار شد که بیشتر نیز در زمینه تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی بود و به این معنی نیست که بیشتر نشود البته بسته به شرایط این موارد اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: در بندرعباس 4 الی 5 مشکل اساسی شناسایی‌شده‌اند که یکی از این مشکلات جدی معضل فاضلاب است که توسط بخش خصوصی و دولتی پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم این معضل حل شود.

در ادامه محمد آشوری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود:سبک و سیاق مطالبه گری در هرمزگان تغییر کرده است و نگاه ملی در این زمینه را نیز تغییر داده‌ایم که از دولت نهم این نگاه تغییر پیداکرده است.

وی خاطرنشان کرد: مدنظر ما این است که 50 تا صددرصد استفاده بنگاه‌های اقتصادی در بهره‌گیری از نیروهای ماندگار استان باشد ولی در برخی بنگاه‌ها که تازه تأسیس بود و در زمینه‌ای تخصصی فعالیت می‌کنند نمی‌توان انتظار تحققش را داشت.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس اظهار کرد: حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت آن‌چنان تغییر نکرده ولی در رویه تغییراتی صورت گرفته است و تأمین نظرات مردم در قبال مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی منجر به اعتماد مردم به این بنگاه‌ها می‌شود که در حیات بنگاه‌های اقتصادی نیز مؤثرتر خواهد بود.

همچنین عبدالرضا شیخ‌الاسلام، استاندار هرمزگان در دولت نهم، افزود: زمینی در گذشته به پایانه بار بندرعباس اختصاص داده‌شده بود که به دلیل اینکه در توسعه پالایشگاه می‌توانست مؤثرتر باشد و دور از بندر شهید رجایی بود، توسط پالایشگاه خریداری شد که پس‌ازآن مکان دیگری برای پایانه در نظر گرفته شد که مناسب و نزدیک به بندر شهید رجایی است که در این خصوص همتی وعده بازدید و حل مشکلات را داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دهم در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران که بست‌نشینی افراد نزدیک به رئیس دولت نهم و دهم چه زمان تمام می‌شود، بیان کرد: که اینجا جلسه توسعه استان هرمزگان است و بست‌نشینی آن افراد تمام‌شده است و جای تعجب دارد که شما اخبار را دنبال نمی‌کنید!

در پایان حسین طاهری، از استانداران ادوار هرمزگان ، افزود: همه استانداران اختیاراتی دارند که در شرح وظایف مکتوب با آن‌ها آمده و طبق سیاست‌های دولت و نحوه مدیریت استاندار متفاوت عمل می‌کنند و بر طبق این روال در دولت‌های مختلف این اختیارات اعمال می‌شود.

کد خبر: 884736

وب گردی

وب گردی