کمک جالب رانندگان سمنانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه

صنف رانندگان استان سمنان در اقدامی نیکوکارانه، هزینه برگزاری جشن روز حمل و نقل را به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در دیدار جمعی از صنوف حمل و نقل با استاندار سمنان اعلام کرد: با موافقت رانندگان استان، امسال جشن روز حمل و نقل در بیست و ششم آذر در استان سمنان برگزار نمی شود و همه هزینه های این مراسم، به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اهدا خواهد شد
صبری رییس انجمن رانندگان شهرستان سمنان هم در این نشست صمیمانه با بیان اینکه در شهر سمنان ۸۰۰راننده در بخش مسافری و هزار راننده در بخش کالا فعالیت می کنند بر لزوم راه اندازی ترمینال مسافری در سمنان متناسب با اتوبوس ها و تعداد مسافران تاکید کرد.
استاندار سمنان هم در این نشست اعلام کرد: رانندگان می توانند برای نوسازی ناوگان برون شهری تسهیلات بگیرند.

محمدرضا خباز با تشریح اهمیت و سختی شغل رانندگی گفت: 26آذر روز مردانگی، غیرت و شجاعت رانندگان و لبیک گویی آنها به ندای امام راحل است.

در این مراسم از تعدادی از رانندگان هم تجلیل شد.

26 آذرماه سال1361، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور و تهدید کشتی های منتظر از سوی رژیم بعث، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود.

در همین روزها، رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره)در پیامی تاریخی،کامیون داران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند.

با این دعوت امام راحل، ایران اسلامی شاهد بسیج عمومی کامیون داران شد و صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی رانندگان در حمل و نقل و تخلیه بارهای کشتی به ثبت رسید.

15سال پس از زمان صدور فرمان امام راحل، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت و با هدف آگاهی مردم از نقش و جایگاه شبکه گسترده حمل و نقل، شورای فرهنگ عمومی کشور، 26آذر را به عنوان«روز حمل و نقل» نامگذاری کرد.

کد خبر: 884773

وب گردی

وب گردی