ضمانت وام تعاونی‌های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌گوید این صندوق طرح‌های تعاونی‌های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را بدون دریافت وثیقه تضمین می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی حسین نژاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: بستر زنان برای جهش در بخش تعاون آماده است ولی برای آنکه در نظام تامین مالی قرار بگیرند نیازمند توانمندسازی آنها هستیم.

او ادامه داد: در تمام دنیا سیستم بانک‌پذیری اجرا می‌شود و بانکها مشتریان خود را می‌پذیرند ولی در کشور ما به دلیل آنکه تعاونی‌ها غالبا ضعیفند، باید آنقدر توانمند شوند که بانکها آنها را تحویل بگیرند.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اعلام حمایت از تعاونی‌های زنان گفت: به منظور حمایت از زنان تعاونگر و پروژه‌های تعاونی که توان تامین وثیقه بانکی ندارند، طرحی در دستور کار داریم که بر اساس آن ضمانت تسهیلات دریافتی تعاونی‌ها را برعهده می‌گیریم.

او افزود: بیشترین گروهی که در این زمینه مشکل دارند، تعاونی‌های زنان هستند که یا خودسرپرستند و اقتصاد خانواده را می‌گردانند یا توان مالی ندارند.

حسین نژاد با اشاره به ضمانت طرح‌های تعاونی‌های زنان گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، تسهیلات و طرح‌های تعاونی‌های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را که دارای توجیه اقتصادی باشد بدون گرفتن وثیقه مورد ضمانت قرار می‌دهد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در ادامه به ضمانت‌نامه‌های صادره از سوی این صندوق اشاره کرد و گفت: به طور کلی دو نوع ضمانت‌نامه مستقیم و غیر مستقیم برای تعاونی‌ها صادر می‌کنیم و با اکثر سیستم‌های بانکی تفاهم نامه داریم ولی بیشترین پرتفوی ما بانک توسعه تعاون است.

او ادامه داد: دو نوع ضمانت‌نامه اعتباری و تامین مالی جمعی هم داریم که منحصر به فرد است. بر اساس ضمانت نامه اعتباری، وام متقاضیان را نزد بانکها تضمین‌ می‌کنیم به این معنا که تسهیلات دریافتی تعاونی‌ها توسط صندوق تضمین می‌شود و در تامین مالی جمعی هم صندوق بین سپرده‌گذاران و شرکتها واسطه می‌شود.

به گفته حسین نژاد صندوق‌های ضمانت در تمام دنیا وجود دارد ولی تنها در ایران است که صندوق ضمانت بخش تعاون ایجاد شده تا از تعاونی‌ها حمایت کند و زنان تعاونگر باید از این ظرفیت استفاده کنند.


منبع: ایسنا

400

کد خبر: 884785

وب گردی

وب گردی