مراسم گرامیداشت هفته پژوهش دردانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد

پرفسور الوانی گفت : تنها راه برون رفت از وضعیت موجودرا تحول در سیستم پژوهشی کشور دانستند و تاکید کردند هم اکنون در دنیا بسیاری ازاین روش های مدلیزه شده کنارگذاشته شده است و اینطور می گویند که باید در شرایط و زمان مدیریت کرد .

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز با حضور پروفسور سید مهدی الوانی ، چهره ماندگار علم مدیریت درایران ، دکتر پرچ شهردار شهرفیروزکوه و جمع کثیری از اساتید ، دانشجویان و مسئولین دانشگاهی وسیاسی شهرستان فیروزکوه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی در سالن شهید آوینی واحد فیروزکوه برگزارشد .

درابتدای این مراسم که با بصورت مشترک توسط معاونت پژوهش و فن آوری واحد فیروزکوه وشهرداری شهر فیروزکوه برگزارگردید ، حجت الاسلام دکتر رستمی رئیس واحد و دکتر پرچ شهردار فیروزکوه ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان ، اساتید و دانشجویان ، هفته پژوهش را به پژوهشگران تبریک گفتند و ضمن توضیحاتی درخصوص تفاهم نامه برگزاری همایش بررسی راه کارهای توسعه شهرستان فیروزکوه ، درخصوص برگزاری این همایش درسال 97 بصورت مشترک بین دانشگاه و شهرداری مطالبی را ارائه نمودند .

سپس دکتر حبیب اسفندیار معاون پژوهش و فن آوری واحد فیروزکوه درخصوص چگونگی انتخاب پژوهشگران برتر و فعال توضیحاتی را ارائه نمودند . و ادامه دادند که از بین 160 استاد دانشگاهی این واحد ، 35 استاد دارای پژوهشهای ارزنده در بازه زمانی مهر 91 الی مهر 96 بوده اند که از بین این افراد در گروه فنی و مهندسی و علوم پایه و گروه علوم انسانی مجموعا 4 استاد به عنوان پژوهشگر برتر و 2 استاد به عنوان پژوهشگر فعال انتخاب شده اند . دکتر اسفندیارادامه داد: شاخص های متنوعی برای این انتخابها وجود دارد که هریک دارای امتیاز مشخصی است که افراد انتخاب شده درحقیقت بالاترین این امتیازات را کسب کرده اند .

در مهمترین بخش این همایش ، پروفسور سید مهدی الوانی ، میهمان دانشمند این همایش که از چهره های ماندگار علم مدیریت کشور می باشند با موضوع چالشهای پژوهش درایران به سخنرانی پرداختند .

پرفسور الوانی ، دلایل متعددی را برای کاربردی نبودن پژوهش های انجام شده درایران بیان فرمودند از جمله اینکه : متاسفانه در پژوهش های انجام شده معمولا به ارزش های حاکم برجامعه توجه نمی شود بلکه این کمیت های آماری است که تعیین کننده نتایج پژوهش ها شده است .

این استاد به نام دانشگاه های سراسر کشور ادامه دادند : جزئی نگری ، استفاده از روش های خاص آماری ، نگاه به دوراز واقعیت های جامعه همه و همه موجب شده است که نتایج تحلیل های انجام شده با آنچه که در جامعه حقیقی رایج و ساری و جاری است تفاوت فاحش داشته باشد .

ایشان توضیح دادند در تحقیقات جدید باید به جای استفاده از مدلهای ساده شده که معمولا بسیاری از متغییرهای حقیقی را حذف کرده اند ، در یک سیستم واقعی به بررسی مسائل و مشکلات به پردازیم . بسیاری از این مدلهای وارداتی که معمولا در تحقیقات به آنها اتکا و اکتفا می کنند به دور از حقایق موجود و فارغ از همه مشکلات درونی سیستم طراحی و اجرا می شوند . این است که نتایج به دور از ذهن و ناکارآمد است . گاهی درکشورهم براین نتایج و تحلیل ها اتکا می کنند که حاصل آن نارضایتی عمومی است از سیستم مدیریت دولتی .

پرفسور الوانی تنها راه برون رفت از وضعیت موجودرا تحول در سیستم پژوهشی کشور دانستند و تاکید کردند هم اکنون در دنیا بسیاری ازاین روش های مدلیزه شده کنارگذاشته شده است و اینطور می گویند که باید در شرایط و زمان مدیریت کرد . براساس همین مدلهای ساده شده درگذشته بسیاری از تصمیم گیری های مهم نتایج فاجعه باری را ایجاد کرده است . به عنوان مثال واگذاری بخش دولتی و عمومی به بخش خصوصی که براساس همین مدلها کارآمد جلوه می کرد امروز شاهدیم که چه نتایج ناگواری را برای رفاه جامعه ایجاد کرده است . چراکه بخش خصوصی به دنبال سود است و اساسا بخش عمومی باید رفاهی و برای ارتقای سطح رضایت مندی طراحی و اجرا شود که این خود ناهماهنگی ذاتی را در بطن دارد . امروز باید اعتراف کنیم که اشتباه کرده ایم و برگشت به عقب خود یک هنر است . نباید آموزش ، بهداشت و... را که درذات خود رفاه عمومی را هدف گذاری کرده است به بخش خصوصی واگذار می کردیم . این نتیجه اعتماد به مدل های وارداتی است .

درپایان این همایش از اساتید برتر و فعال پژوهشی به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد :

اساتید برتر :

  1. دکتر محمد محمودزاده ،دانشیار اقتصاد از گروه علوم انسانی ، 2- خانم دکتر پروانه سلاطین استادیار اقتصاد از گروه علوم انسانی ، 3- دکتر مهدی ایزدی ، استادیار مهندسی برق از گروه فنی و مهندسی ، 4- دکتر شکرالله زیاری ، استادیار رشته ریاضی از گروه علوم پایه

اساتید فعال :

  1. دکتر محمد نظامی ، استادیاررشته هوافضا ازگروه فنی و مهندسی ، 2-خانم دکتر نیلوفر ایمان خان ، استادیارمدیریت بازرگانی از گروه علوم انسانی

همچنین دراین مراسم از جناب آقای ایوب باطبی به دلیل پژوهش درخصوص زبان و ادبیات بومی و ضرب المثل های فیروزکوهی تقدیر به عمل آمد که ایشان این پژوهش را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه هدیه نمودند .

همچنین درپایان از آقای حسین نیکوکار و مسعود صوراسرافیل ، دوپرسنل خدوم واحد فیروزکوه به دلیل طراحی نرم افزار فروش کتاب تقدیر و تشکر به عمل آمد و جناب آقای دکتر علیرضا رشیدی کمیجان به عنوان سردبیر جدید فصل نامه علمی پژوهشی پژوهشگر حکم خودرا از دست ریاست واحد دریافت نمود . – مهدی سالاریه ، روابط عمومی واحد فیروزکوه

204

کد خبر: 884791

وب گردی

وب گردی