هر سازشی با دشمن در این مملکت مقابله با انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: خط هدایت قرآن، مقاومت است و زمانی که این اصل برای ما این چنین دارای اهمیت است باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام ما مقابله با انقلاب است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود ذات مقدس پروردگار در هفت آیه در زمینه انواع آرایشگری شیطان که اصل شگرد شیطانی است نکاتی را بیان می‌کند و در این آیات نوع خاصی از تزئین شیطان و آرایشگری شیطان مشخص می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به ذکر 5 نوع از این شگردها در هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: آیه 23 و 24 سوره مبارکه نمل درباره ویژگی‌های قوم صبا مطرح می‌شود که رهبر این‌ها یک زن بود و انواع و اقسام امکانات را دارا بود اما این‌ها در برابر خورشید سجده می‌کردند و این خورشیدپرستی را شیطان برای آن‌ها زینت داده بود و راه رستگاری و هدایت بر آنها بند شده بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات فطری انسان که شاید در فطریات انسان قوی‌ترین گرایش باشد پرستشگری است، تصریح کرد: بشر ذاتاً به دنبال عبودیت و پرستش است و می‌خواهد خود را وابسته به حقیقتی ببیند تا آن را بپرستد و این یک گرایش فطری است و مسئله فطری‌بودن خداپرستی نیز از اینجا آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین مبنا انسان به خدا گرایش پیدا می‌کند و خداوند متعال را می‌پرستد و این همان خاصیتی است که میدان عملیات و فعالیت شیطان است زیرا انسان دنبال یک معبود است و باید براساس عقل و فطرت و دل خود فعالیت کرده و خود را به خدا برسانند و کار شیطان نیز اینجاست که در مقام ستایش این پرستشگری، راه خداپرستی را سد می‌کند.

خطیب جمعه مشهدمقدس ادامه داد: شیطان اگر موفق شد برای این بشر یک معبود اینجا کند که این معبود یا خورشید و بت و سنگ و چوب و مقام و پول و زندگی است، برای شیطان مطلوب است زیرا بشر را به حقیقتی غیر از خدا متوجه کرده و این دقیقاً نقطه عملیات شیطان است. شیطان کاری ندارد شما چه چیزی را می‌پرستید، به تنها چیزی که کار دارد این است که خدا را نپرست این گونه نیست که تصور کنید شیطان دلش می‌خواهد شما پولدار و قدرت‌دار باشید و در پناه آن شهوت و لذت داشته باشید همین قدر که شیطان توانست توجه شما را به حقیقتی متوجه کند که خدا را نپرستید و از خدا جدا شوید، همین را زینت می‌دهد و آرایش می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: پرستش بت در زندگی انسان اثر و نقشی ندارد اما اگر پول را بپرستید در زندگی نقش دارد بنابراین شیطان پول را مقابل نظر ما زینت و آرایش می‌دهد تا متوجه خدا نشویم و تنها متوجه همین پول شویم و در مسئله پول نیز انسان را به نحوی درگیر می‌کند که از این پول لذت نبرید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شیطان زمانی که ببیند انسان غیر از خدا متوجه چیز دیگری شده همان را برای انسان زینت می‌دهد و برای قوم صبا نیز خورشیدپرستی را زینت داد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد یک نکته منافی با اصل مقاومت در کشور بودیم افزود: این مسئله، حضور وزیر خارجه انگلیس در کشور ما بود، از روز اول که امام راحل نهضت خود را آغاز کردند یک اصل قطعی تا امروز به عنوان شاخصه انقلاب اسلامی مطرح بوده و آن هم "مقاومت در برابر دشمن" است.

وی گفت: منافی این اصل، سازش با دشمن است، سازش با دشمن با اصل مقاومت ما سازگار نیست؛ اینجا نکته‌ای که در این مسئله پیش آمد، حضور انسانی بود که دقیقاً یک نماد و تابلو در کشور ما ایجاد کرد که سبب یاس و نومیدی در همه عناصر انقلابی در جوامع بیدارشده اسلامی شد؛ مقاومت برای ما اصل است و بیش از 10 آیه در قرآن دارید که سفارش به استقامت می‌کند و نماد اجرای استقامت، مقاومت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خط هدایت قرآن، مقاومت است و زمانی که این اصل برای ما این چنین دارای اهمیت است باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام ما مقابله با انقلاب است. وزیر خارجه انگلیس هنگام حضور در ایران می‌گوید من به ایران آمده‌ام تا نظر خودم در حقوق بشر به ایرانی‌ها نشان بدهم و آقایان نیز با وی مذاکره کنند، این فرد نماینده کدام کشور بود؟ او نماینده کشوری بود که مقام معظم رهبری فرمودند انگلیس جاده صاف‌کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه همین انگلیس با حمایتش یمن را به خاک و خون کشیده است، تصریح کرد: دست این‌ها در دست آمریکاست؛ مسئولان مقابل وی نشستند و برخاستند و گفتند انگلیس هم‌پیمان ما در برجام است؛ وزیر خارجه انگلیس آمده دو جاسوس را نجات دهد و شما می‌خواهید درباره پیمان برجام صحبت کنید؟ چه قدمی برای برجام برداشتند؟ این سازش با دشمن است و صحیح نیست.

کد خبر: 884843

وب گردی

وب گردی