معاون وزیر صنعت: خودروسازی ایران به "تهرانی مقدم"ها نیاز دارد

معاون وزیر صنعت گفت: در صنعت دفاعی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، چون اولاً نیاز ملی بوده وثانیاً افرادی همچون شهید تهرانی مقدم به‌روی کار متمرکز شدند و در ثباتی مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو همین‌گونه عمل کنیم موفق می‌شویم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه طی دهه‌های گذشته دولت‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا استراتژی صنعتی تدوین و توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهند، گفت:‌ در زمان آغاز مسئولیت بنده در ایدرو بعد از بررسی تمامی استراتژی‌های صنعتی 5 حوزه نفت، خودرو، حمل‌ونقل، صنایع نوین و پیشرفته و تربیت نیرو در اولویت سیاست‌ها قرار گرفت.

او با بیان اینکه برنامه ایدرو حرکت بر اساس همین اولویت‌ها است، به پردیس خودرو گفت: تلاش ما این است که با توجه به امکانات مالی،‌ نیروی انسانی در این راه٬ تولید داخلی را رونق و توانمند سازیم.

معظمی در پاسخ به این سؤال که "چرا علی‌رغم صرف هزینه‌های مختلف در صنعت خودروسازی ولی نتوانسته‌ایم، خودروساز شویم؟"، اظهار داشت: اینکه خودروسازی طی دهه‌های گذشته اولویت در صنعت بوده است٬ اشتباه عمل نکرده‌ایم. ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو به‌روی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز می‌کردیم امروز می‌توانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم.

او در تبیین علت عقب‌افتادگی در صنعت خودروسازی خاطرنشان کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین علل٬ عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. از آنجا که علی‌رغم همه تلاش‌ها٬ استراتژی صنعتی اجماع‌شده‌ای تدوین نشده است، لذا با تغییر دولت‌ها و مدیران سیاست‌ها نیز تغییر پیدا کرده است.

معظمی با مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاعی گفت: در صنعت دفاعی توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، چرا که اولاً نیاز ملی بوده و ثانیاً افرادی همچون شهید تهرانی مقدم‌ها به‌روی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین گونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابزار خرسندی نسبت به نگاه وزیر محترم صنعت تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی و امیدواری است که فردی مانند آقای شریعتمداری به‌روی تدوین استراتژی صنعتی مدون تأکید دارند و به‌دنبال این هستند که سمت و سوی صنعت خودروسازی را مشخص کنند.


400

کد خبر: 884860

وب گردی

وب گردی