نظارت بر فرآورده‌های غذایی در سراسر کشور

رئیس سازمان غذا و دارو از نظارت بر فرآورده‌های غذایی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، غلامرضا‌ اصغری‌ رئیس سازمان غذا و دارو در نخستین همایش فرآورده‌های حلال که توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد‌، اظهار داشت: ارائه فرآورده‌های حلال‌ دارای مزیت‌های فراوانی است و در زندگی انسان‌ها و سلامتی آنها مؤثر است‌.

وی با بیان اینکه سلامتی با کیفیت‌ تغذیه گره خورده است، ادامه داد: وقتی از مواد غذایی‌ حلال استفاده می‌کنیم باعث‌ ایجاد سلامتی در افراد مصرف‌کننده می‌شود و امروزه توجه‌ ویژه‌ای به مسئله‌ غذای حلال می‌شود.

اصغری‌ با اشاره به اینکه یکی از اعتقادات ما، حلال بودن مواد غذایی‌ مصرف‌کننده است، ادامه داد: این کار سلامت روحی، معنوی و حتی جسمی را به همراه دارد و در کشورمان هم توجه ویژ‌ه‌ای به رزق‌ حلال و پاک می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کارشناسان غذا و دارو در همه کشورهای اسلامی همکاری خوبی‌ با یکدیگر‌ داشته‌اند و تجربیات خود را در اختیار یکدیگر‌ قرار می‌دهند، تأکید کرد: دسترسی به غذای حلال یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود؛ شاید این مسئله در کشور اسلامی‌مان زیاد نمود پیدا نکند اما در کشورهای‌ خارجی دسترسی‌ به غذای حلال‌ اهمیت دارد و ما باید کمک کنیم تا مسلمانان به فرآورده‌های غذایی حلال دسترسی‌ داشته باشند‌.

وی با تأکید براینکه همکاران ما در سراسر کشور بر کیفیت فرآورده‌های غذایی نظارت دارند، اظهار کرد: به دست آوردن روزی حلال به عنوان بخشی از سعی ما، مسئله مهمی است زیرا ما مسلمانان اعتقاد داریم که اموالی که استفاده می‌کنیم باید حلال و پاک باشد‌ و همچنین‌ غذای مصرفی باید حلال و از دست رنج فرد تهیه شده باشد.

اصغری‌ با بیان اینکه اموال بیت‌المال در کنار گوشت حرام نباید در غذای ما باشد، افزود: علم بشر امروزه به آن اندازه نرسیده‌ تا تأثیر منفی اموال حرام را متوجه شود.

706

کد خبر: 884884

وب گردی

وب گردی