انجام سالانه ۶۰۰ پیوند کبد در ایران

وزیر بهداشت گفت: در برخی بیمارستان‌های ایران سالانه نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ پیوند کبد و شمار بیشتری پیوند پانکراس، ریه و روده انجام می‌شود و در رشته چشم‌پزشکی هم سالانه ۶ هزار پیوند قرنیه داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، وزیر بهداشت در بازدید از مجتمع بیمارستانی 2500 تخته severence دانشگاه یونسه‌ای سئول با روزانه 10 هزار مراجعه کننده، به عنوان بهترین بیمارستان کره جنوبی یاد کرد و گفت: بین ایران و کره جنوبی سابقه روابط قدیمی وجود دارد و نامگذاری دو خیابان در تهران و سئول به نام پایتخت های دو کشور بیانگر رابطه عمیق دو کشور است.

هاشمی افزود: در ایران 60 دانشگاه علوم پزشکی و 900 بیمارستان عمومی وجود دارد.

به گفته وزیر بهداشت، 200 هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور در کنار 700 مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی باعث شده است که رتبه اول کشورهای منطقه و رتبه 16 جهان از نظر تحقیقات را داشته باشیم.

هاشمی گفت: 90 درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تأمین می‌کنیم و اگر شرایط تحریم نبود موقعیت بهتری در جهان و منطقه داشتیم.

وزیر بهداشت افزود: در برخی از بیمارستان های ایران سالانه حدود 600 تا 700 پیوند کبد و تعداد بیشتری پیوند پانکراس، ریه و روده انجام می‌شود و در رشته چشم پزشکی هم سالانه شش هزار پیوند قرنیه داریم.

هاشمی با اشاره به اینکه زمینه همکاری زیادی بین مراکز پزشکی دو کشور وجود دارد گفت: در جریان پیشرفت های چشمگیر کره جنوبی در زمینه تجهیزات پزشکی هستم و از تجربیات این کشور در این زمینه استفاده می کنیم.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی نیز می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

706

کد خبر: 884890

وب گردی

وب گردی