انگلیس جاده صاف‌کن آمریکاست

نماینده ولی فقیه در لرستان و خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران گفت: انگلیس جاده صاف‌کن آمریکاست و با این کشور منافع مشترک فراوان دارد و در واقع دنبال عقد قراردادهای اقتصادی است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اقدامی خطرناک، بی‌شرمانه، تاسف‌بار و ناقض حقوق مردم فلسطین است.

وی ادامه داد: اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس، باعث اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به پیامدهای منطقه‌ای و جهانی این اقدام اشاره و تصریح کرد: این عمل نسنجیده باعث دفاع یکپارچه کشورهای اسلامی از حقوق مردم فلسطین و نیز جهانی شدن شعار مرگ بر آمریکا شد.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اضافه کرد: انگلیس جاده صاف‌کن آمریکاست و با این کشور منافع مشترک فراوان دارد و در واقع دنبال عقد قراردادهای اقتصادی است. سیاست انگلیس «تفرقه بیانداز و حکومت کن» بوده و مسئولان ما باید حواسشان جمع باشد و به این‌ها خوش‌بین نباشند.

میرعمادی با اشاره به روز پژوهش(۲۵ آذر) تأکید کرد: اگر امروز بشر پیشرفت کرده در سایه پژوهش است. پژوهش و تحقیقات علمی یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشر برای پیشرفت است. متاسفانه در حال حاضر پژوهش‌ها بر اساس نیاز جامعه نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ۲۷ آذرماه و نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه به دلیل شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین استراتژی انقلاب اسلامی ایران مسئله وحدت حوزه و دانشگاه است. این دو نهاد علمی و فرهنگی دو مغز متفکر جامعه هستند، اگر این دو اصلاح شوند جامعه اصلاح می‌شود. ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه از سیاست‌های استعمارگران است.

میرعمادی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی وابسته به جریان‌های مختلف سیاسی خواست به جای حضور در محافل سیاسی، حزبی و گرفتن عکس یادگاری، پیگیر حل مشکلات و ارائه خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و نظام باشند.

وی نقش حمل و نقل در توسعه اقتصادی و پیشرفت جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه سهم لرستان در بخش زیرساخت‌های ریلی و هوایی متناسب با جایگاه این استان نیست و ضرورت دارد مسئولان مربوطه پیگیر گرفتن حق لرستان در این زمینه باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: در این فصل سرما از مجموعه نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و خدمات آنها تشکر می‌کنیم.

900

کد خبر: 884902

وب گردی

وب گردی