خسارات آتش سوزی در مراتع موجود در تالاب هامون

سرپرست فرمانداری هامون گفت: وقوع آتش‌سوزی در مراتع موجود در بستر تالاب بین‌المللی هامون ۶۰ هکتار از این مراتع را به خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز علیرضا کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: وقوع آتش‌سوزی در مراتع موجود در بستر تالاب بین‌المللی هامون 60 هکتار از این مراتع را به خاکستر تبدیل کرد.

سرپرست فرمانداری هامون در تشریح جزئیات این خبر گفت: آتش‌سوزی در مراتع بستر تالاب هامون در محدوده اطراف "کوه خواجه" از اوایل صبح روز گذشته آغاز شد و در نهایت با تلاش نیروهای مردمی، هلال احمر و پرسنل شهرداری شهرهای منطقه پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه بعد از ظهر جمعه به طور کامل مهار شد.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه برآورد اولیه نشان می‌دهد این آتش‌سوزی 60 هکتار از مراتع بستر تالاب را به خاکستر تبدیل کرده، ادامه داد: خوشبختانه به تدابیر اندیشیده شده این حادثه تلفات جانی در پس نداشته است.

کیخا خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان هامون با کمبود جدی در زمینه امکانات و ماشین آلات اطفاء حریق مواجه است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی مناسبی صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری هامون با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی مسیر مشخصی نداشت و با توجه به شیب‌دار و آبگیر بودن محل آتش‌سوزی مجبور به گشایش مسیر در مراتع اطراف شدیم، ادامه داد: از همان لحظات آغاز آتش‌سوزی همه ماشین آلات شهرداری‌های "علی اکبر(ع) و محمد آباد" به محل حریق اعزام شده و مسیر عبور را باز کردند.

کد خبر: 884932

وب گردی

وب گردی