خبر خوب برای جوانان و خانواده‌ها/ دنا توربو و 207 صندوق‌دار در راه است

ساعاتی پیش گروه صنعتی ایران‌خودرو یکی از چشم‌گیرترین دستاوردهای اخیر خود را برای خبرنگاران،‌ مدیران و کارشناسان رونمایی کرد، پس از مدت‌ها بزرگ‌ترین خودروساز کشور دو محصول پردرخواست بازار یعنی دنا پلاس توربو و پژو 207 صندوق‌دار را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ این اتفاق باعث شد تا از یک‌سو خودروی 207 صندوقدار اتومات که به عنوان خودرویی هاچ‌بک جوان‌پسند بود و کمتر از سوی خانواده‌ها مورد استقبال قرار گرفته بود و از سویی دیگر دنا پلاس که به‌دلیل محدویت‌های موتوری‌اش جایی در دل جوانان پیدا نکرده بود را منقلب کند، تغییر هوشمندانه ماهیت این دو خودرو برای ایران‌خودرویی‌ها چیزی حدود 105 میلیارد تومان هزینه داشت و بهتر است بگوییم 50 میلیارد برای دنا پلاس توربو و 55 میلیارد نیز برای 207 صندوقدار اتومات.

دنا پلاس توربو

شرکت پیش از این اصلی‌ترین تغییرات مربوط به چهره جدید دنا را در قالب Dena+ اجرا کرده بود، سدان قابل قبولی که حالا به‌لطف استفاده از چراغ‌های LED و زنون، تریم کروم، خطوط مورب و کابین لوکس، چهره‌ای به مراتب باوقارتر از قبل پیدا کرده است. در واقع در ویرایش توربو این خودرو شاهد تغییرات ملموسی در ظاهر نیستیم اما هرچه هست این محصول که پیش از این ذاتی خانواده‌گرا داشت، اکنون به‌لطف تغییراتی در قسمت جلوپنجره، مه‌شکن و مهم‌تر از همه سان‌روف بیش از هر زمان دیگری جوان‌پسند شده است.

نصب موتور توربوشارژ، تغییر طرح سر دنده، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ، استفاده از رینگ و تایر بزرگتر و 5 پیچ وطرح رینگ آلومینیومی جدید از جمله بزرگ‌ترین تغییرات پلاس توربو با ویرایش استاندارد آن است.

این اقدام ایران‌خودرو را باید مدیون موفقیت سورن توربو دانست، در واقع فناوری توربویی که در سدان قبلی شرکت استفاده شده بود حالا به دنا نیز منتقل شده است این یعنی مشتریان ایرانی می‌توانند از آن پیشرانه پرتوان 1.7 لیتری توربوشارژ 150 اسب‌بخاری با 215 نیوتن‌متر گشتاور نهایت لذت را ببرند.

این خودروی 4.5 متری با وزن 1200 کیلوگرمی‌اش صفر تا صد را در 10 ثانیه طی می کند و سپس به سرعت نهایی 205 کیلومتر در ساعت می‌رسد، لازم به ذکر است یکی از برتری‌های این خودرو مصرف سوخت میانگین آن است که تنها به میزان 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر ثبت شد.

مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری، تلویزیون، رهیاب(GPS) ، سیستم پاسخگویی به تلفن همراه با بلوتوث موبایل، فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر کاری خواهند که قیمت این خودرو به مرز 50 میلیون تومان برسد. ‌بر اساس گفته مدیران ایران خودرو، دنا پلاس مجموعه از تست ها و آزمون های ایمنی را در آلمان پشت سر گذاشته است و البته صادرات 14 دستگاهی محصولات ایران خودرو به آلمان ظرف ماه های اخیر نیز شاهدی بر این ادعاست.

پژو 207 صندوق‌دار

حدود یک دهه پیش بود که ایران‌خودرو ویرایش صندوق‌دار 206 را روانه بازار کرد. خودرویی‌ که از همان ابتدا نسبت به موفقیت آن انتقادات فراوانی مطرح شد اما 206 اس‌دی آمد و در مدت‌زمانی کوتاه به‌خوبی جایگاه خود را در بازار باز کرد که این پروسه بعد از اقبال خوب 207 فیس‌لیفت دوباره اجرا شده است.

شرکت بعد از حرف و حدیث‌های فراوان دست‌آخر نسخه 207 صندوقدار اتومات را نیز به بازار معرفی کرد تا علاوه بر جوانان، خانواده‌ها نیز بتوانند از مزیت‌های این محصول فرانسوی-ایرانی بهره بگیرند. حال و هوای طراحی 207 اس‌دی با 206 اس‌دی آنچنان تفاوتی ندارد اما باید اعتراف کرد که بیشترین تغییرات داخل خودرو صورت گرفته است. یک نمایشگر زیبای لمسی و غربیلک جدید فرمان، حس و حال اسپرت را به خوبی القا می‌کند.

آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و دوربین دید عقب آپشن‌هایی هستند که این سدان جدیدالورود را باب میل مشتری ایرانی خواهد کرد برای این محصول همان پیشرانه 1.6 لیتری TU5 در نظر گرفته شد و خروجی آن 105 اسب‌بخار با 142 نیوتن‌متر گشتاور است. آنچه در ساپکو رونمایی شد،‌ نمونه دنده دستی 207 اس‌دی بود و طبق گفته های انجام شده عرضه ویرایش اتوماتیک به آینده موکول شده است.

207 اس‌دی به صورت انبوه از اسفند ماه امسال تولید می شود که قیمت آن چیزی حدود 42 میلیون تومان یعنی تقریبا 5 میلیون تومان گران‌تر از ویرایش هاچ‌بک خواهد بود.

401

کد خبر: 884936

وب گردی

وب گردی