نگرانی از وقوع جنگ در شبه جزیره کره

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روی جمعه نشستی با موضوع کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از AP، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روی جمعه نشستی با موضوع کره شمالی برگزار کردند.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در این نشست اوضاع شبه جزیره کره را «نگران‌کننده‌ترین و خطرناک‌ترین موضوع جهان امروز» خواند و گفت: «من عمیقاً از خطر رخ دادن درگیری نظامی به دلایل مختلف، از جمله به دلیل افزایش بالا رفتن اشتباه محاسباتی ناخواسته نگران هستم.»

وزیر خارجه ژاپن در این نشست گفت که کره شمالی تنها با حل مسائل موشکی و هسته‌ای خود می‌تواند به مسیر زندگی عادی برگردد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت که ترامپ بعد از وورود به کاخ سفید کره شمالی را بزرگترین تهدید خطاب کرده و این ارزیابی کماکان ادامه دارد.

وی گفت: «کره شمالی بعد از پرتاب موشک قاره‌پیما در ۲۸ نوامبر ادعا کرده که توان حمله به هر مکانی در سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا را دارد. توانمندی‌های رو به افزونی کره شمالی تهدیدی مستقیم علیه امنیت ما و دنیا است. ما این تهدید را تو خالی نمی‌دانیم.»

وی گفت: «آمریکا یک کمیپن صلح‌آمیز اقتصادی و دیپلماتیک برای فشار بر کره شمالی آغاز کرده است که هدف آن آوردن کره شمالی پای میز مذاکره و وادار کردن این کشور به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود است.»

وی اضافه کرد: «کره شمالی حق انتخاب دارد: از برنامه هسته‌ای خود دست بکشد و به جامعه ملل بپیوندد یا اینکه مردمش را در فقر و انزوا فرو ببرد.»

او گفت: «تمام گزینه‌ها علیه کره شمالی پابرجا هستند اما ما به دنبال جنگ نیستیم. کمپین فشار تا زمانی که کره شمالی از برنامه تسلیحاتی‌اش دست بکشد، ادامه دارد.

وی اضافه کرد: «ایالات متحده به کره شمالی اجازه نخواهد داد دنیا را گروگان نگاه دارد.»

کد خبر: 884949

وب گردی

وب گردی