بیست و هشتمین رویداد "کارنو" به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

بیست ‌و هشتمین رویداد «کارنو» با هدف ارائه آموزش‌های موردنیاز به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه ۱۳۹۶ در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزارشد و روز گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ این رویداد کارآفرینانه که دارای استاندارد «سازمان فنی و حرفه‌ای کشور» می‌باشد، توسط «ستاد ویژه توسعه فناوری نانو» در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مختلف برگزار می‌شود و با استقبال دانشجویان همراه بود.

"ایجادی" دبیر رویداد کارنو با اشاره به نگاه غلط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شغل آینده، در خصوص اهداف رویداد گفت: متأسفانه موقعیت ایده آل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این است که به‌صورت هیات علمی در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور جذب شوند. با توجه به اینکه عملاً جذب این تعداد فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌ها دیگر امکان‌پذیر نیست، تلاش می‌کنیم تا نگرش این افراد را به مفهوم اشتغال تغییر دهیم و برای همین رویدادی را طراحی کرده‌ایم.

او افزود: در این رویداد دانشجویان به‌صورت تیم‌هایی وارد شدند، ایده پردازی کرده، سپس یک ایده را انتخاب کرده و سه روز بر روی آن کار می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند تا مدل کسب‌وکارشان را با کمک مشاوران و اساتیدی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد کامل کنند.

دبیر رویداد کارنو ادامه داد: دانشجویان پس از سه روز تلاش در حوزه‌ تجاری‌سازی ایده، در برابر داوران و سرمایه‌گذاران به دفاع از طرحشان پرداختند و سپس ایده‌های برگزیده معرفی شدند.

ایجادی یادآور شد: سعی ما این است که طی سه روز تلنگری به فارغ‌التحصیلان حوزه‌ی فناوری نانو بزنیم تا تفاوت بین بازار کار و محیط دانشگاهی را متوجه شوند. در واقع این موضوع به آن‌ها کمک خواهد کرد تا مهارت‌های خود را تقویت کرده و دستاوردهای دانشگاهی‌شان را در قالب تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان پیاده کنند.

در این رویداد، که مجری آن شرکت «رایاصدرا آتی» بود، دانشجویان با استفاده از تجارب استادان مجرب و کارآزموده به منظور تجاری‌سازی هر چه بیشتر ایده‌های مطرح شده و رسیدن به فواید کلان آن در سطح اجتماع، از فضای تحقیقات بنیادی به سمت تحقیقات کاربردی سوق داده می‌شوند.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 884966

وب گردی

وب گردی