مخالفان حذف کنکور از گردش مالی آن منتفع می شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف کنکور براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید اجرایی شود.

به گزارش ایسکانیوز، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص حذف کنکور از نظام آموزش عالی کشور گفت: حذف کنکور به عنوان یک قانون در مجلس نهم تصویب شد که براساس آن باید در یک فرآیند چندساله 85درصد معدل دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه تاثیر داشته باشد. البته در برخی رشته های خاص که متقاضی زیادی دارد، می توان کنکور برگزار کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون مصوب مجلس، کنکور عملاً باید حذف شود.

وی با بیان اینکه مخالفان حذف کنکور از گردش مالی آن منتفع می شوند، گفت: بسیاری از دستگاه ها که در برگزاری کلاس ها و آزمون های آمادگی کنکور نقش دارند، از لحاظ مالی از آن بهره‌مند می شوند و طبیعتاً مخالف حذف کنکور هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تاثیر معدل دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه ها به جای برگزاری کنکور، گفت: به طور قطع کنکور در آینده حذف خواهد شد چرا که در حال حاضر دانشگاه ها با صندلی های خالی مواجه هستند و این موضوع ضرورت برگزاری کنکور را کمتر خواهد کرد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کنکور در بسیاری از رشته ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی حذف شده و امیدواریم در آینده نزدیک در دیگر مقاطع نیز پذیرش براساس نیاز و معدل انجام شود.

کد خبر: 884996

وب گردی

وب گردی