کودکان هنرمند ایرانی تجلیل شدند/ترویج موسیقی ایرانی با اخلاق نیکو

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم ) شامگاه جمعه ۲۴ آذر ماه با حضور گروه های شرکت کننده در این رویداد موسیقایی و تعدادی از هنرمندان کشورمان در تالار وحدت تهران برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم) ، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم ) شامگاه جمعه ۲۴ آذر ماه با اهدای جوایز برگزیدگان بخش رقابتی این رویداد موسیقایی و قدردانی از چند مدیر فرهنگی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

تجلیل از برخی گروه ها و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره ، قدردانی از فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، محسن سلیمانی مدیر فرهنگسرای ارسباران، شهرام صارمی مدیر موسیقی فرهنگسرای ارسباران، رامتین حامی فرد مدیر روابط عمومی بیمه «سرمد» به عنوان مدیران حامی برگزاری جشنواره نوای خرم، هم نوازی میلاد کیایی نوازنده سنتور و بابک شهرکی نوازنده ویولن، تک نوازی تار بارمان رسولی نژاد، اجرای گروه موسیقی «سورنا» شیراز و هم نوازی بردیا صدرنوری نوازنده پیانو و علیرضا چراغچی نوازنده ویولن بخش های مختلف مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره و جایزه همایون خرم ( نوای خرم ) بود که رشید کاکاوند اجرای مراسم را به عهده داشت.

معرفی گروه های برگزیده بخش های «تک نوازی»، «تک خوانی»، «اجراهای دو و سه نفره» و «اجراهای گروهی» نیز بخش های دیگر این مراسم را تشکیل می داد که هنرمندان کودک و نوجوان برگزیده این بخش به تفکیک برنامه ارائه شده در مراسم جوایز خود را از هنرمندان پیشکسوت در برنامه دریافت کردند. این درحالی است که قبل از اجرای این بخش از برنامه، بیانه هیات داوران بخش رقابتی برای حاضران قرائت شد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره موسیقی نوای خرم آمده است: خداوند مهربان را سپاس میگوییم که توفیق برگزاری «چهارمین دوره جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم ۴)» را به ما عطا فرمود تا با همکاری خانواده محترم استاد همایون خرّم، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از همه مهمتر، استقبال و هنرنمایی فرزندان ایران زمین، در پرتو حمایت خانواده‌های مهربان و دلسوز آنان، نوای خرّمی دیگر را به انجام برسانیم.

جشنواره و جایزه همایون خرّم بر حفظ و ترویج موسیقی اصیل ایرانی و اخلاق نیکوی انسانی تاکید دارد. چرا که موسیقی اصیل ایرانی از مهمترین سرمایه‌های معنوی ملی ایرانیان به شمار می‌رود. باور داریم که اخلاق خوب یک هنرمند و انسان‌ بودنش، کمک به سزایی به ماندگاری هنرش می‌کند و از این رو، ترویج اخلاق نیکو در محیط‌های فرهنگی به ویژه احترام و تکریم پیشکسوتان، از مهمترین تاکیدات جشنواره نوای خرّم است. در این میان، روشن‌بینی، دقت نظر و هدایت خانواده‌ها، مدرسین و آموزشگاه¬های موسیقی، فرزندان را در مسیر درست بهره‌مندی از این سرمایه فرهنگی قرار می‌دهد و آنان را به قدرت تمایز و بینش فرهنگی مجهز می‌کند.

جشنواره نوای خرّم همچنین فرصتی را برای سیاست‌گزاران و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ و هنر فراهم می‌کند تا با تحلیل دستاوردهای آن، دید بهتر و دقیق‌تری نسبت به ظرفیت‌ها و نیازهای فرهنگی و هنری کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها پیدا کنند.

این جشنواره در حالی چهارمین سال زندگی خود را سپری میکند که کمتر کسی تصور مینمود که گونه موسیقی اصیل ایرانی مبتنی بر آثار اساتید بی بدیلی چون همایون خرّم، علی تجویدی، روح‌الله خالقی، مهدی خالدی، حبیب الله بدیعی و پرویز یاحقی با استقبالی این¬چنین در میان هنرآموزان کودک و نوجوان تا ۱۸ ساله مواجه شود.

در چهارمین دوره جشنواره نوای خرّم، یک هزار و ۱۵۰ هنرمند کودک و نوجوان در قالب ۵۱۸ اجرا از ۲۵ استان و ۶۴ شهر کشور آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند که در سه مرحله بازبینی تصاویر آثار رسیده، ۲۱۲ اجرا به مرحله رقابتی راه یافتند که در حضور داوران جشنواره در طی روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران و روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه در فرهنگسرای ارسباران تهران به اجرای آثار خود پرداختند.

داوران این دوره جشنواره شامل هنرمندان گرانقدر سرکار خانم افلیا پرتو و جناب آقایان میلاد کیایی، وارطان ساهاکیان، علی جهاندار، بردیا صدرنوری و بابک شهرکی با دقت، تمامی آثار را که بسیاری از آنان از کیفیت بالا و فوق انتظار برخوردار بودند، مورد بررسی قرار دادند و در نهایت ۶۵ اجرا متشکل از ۱۷۲ هنرآموز را در دو سطح به عنوان برگزیده نهایی جشنواره انتخاب کردند».

فضل الله توکل، لوریس چکناوریان، محمد سریر، زید الله طلوعی، داود گنجه ای، رضا خرم، علی مرادخانی، سید مجتبی حسینی، فرزاد طالبی، عباس عظیمی، علی جهاندار، بهرام جمالی، بیژن بیژنی ، پری ملکی، وارطان ساهاکیان، هوشنگ توکلی، عزت الله مهرآوران، سامان احتشامی، مسعود جاهد، جلیل فرجاد، پیروز ارجمند، مزدا انصاری، قاسم رفعتی، فاضل جمشیدی مهمانان ویژه این مراسم حضور داشتند.

500

کد خبر: 885004

وب گردی

وب گردی