تغییر نام «زنگاری» به «بنفشه آفریقایی»

فیلم «زنگاری» ساخته مونا زندی حقیقی به «بنفشه آفریقایی» تغییر نام داد.  

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این فیلم، دومین ساخته بلند سینمایی مونا زندی حقیقی که فیلمبرداری آن از آبان ماه در آمل آغاز شده است، از «زنگاری» به «بنفشه آفریقایی» تغییر نام داد.

مونا زندی در گفتگو با روابط عمومی فیلم از هدفش برای انتخاب این نام گفت: از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد. از این روست که برخلاف بسیاری از گل‌ها به‌جای توجه، به مراقبت زیاد و ویژه نیازمند است.

وی افزود: فکر می‌کنم مختصات و حال و هوای این گیاه با موضوع فیلمی که در حال ساختش هستیم، مرتبط است و به روایت داستان فیلم کمک می‌کند؛ آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌مان به آنها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. در نتیجه فکر می‌کنم علاوه بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آن چه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است.

فیلمبرداری «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری که فرم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را در زمان مقرر پر کرده است، اواسط هفته جاری به پایان خواهد رسید.

تدوین این فیلم توسط بهرام دهقانی همزمان با فیلمبرداری انجام شده است و فیلم پس از پایان فیلمبرداری وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

علیرضا شجاع‌نوری، تهیه‌کننده فیلم «بنفشه آفریقایی» نیز در این باره گفت: «فرم حضور در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌ایم و امیدواریم که این فیلم برای نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود».

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

در خلاصه داستان «بنفشه آفریقایی» آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان سپرده شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند.

501

کد خبر: 885033

وب گردی

وب گردی