چرا پوران درخشنده روز آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر حضور نداشت؟

هفته گذشته اعضای هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به طور رسمی کار خود را برای انتخاب آثار سینمایی آغاز کرد اما آنچه در این میان عجیب به نظر می رسید غیبت پوران درخشنده به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روز 12 آذرماه بود که محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی به عنوان اعضای هیات انتخاب، آثار بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و ششم فیلم فجر را انتخاب شدند.

اما یک هفته بعد یعنی روز 18 آذر زمانی که همین هیات انتخاب در جلسه ای با محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه زاده، دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و علیرضا رضاداد از اعضای شورای سیاستگذاری، حضور داشتند و احکام خود را دریافت کردند تا به طور رسمی کار خود را برای بازبینی آثار سینمایی جشنواره فیلم فجر را آغاز کنند، پوران درخشنده حضور نداشت.

عدم حضور این کارگردان سینما زمانی که تصاویر اهدای احکام از طریق روابط عمومی جشنواره و تیزر رونمایی از پوستر منتشر شد، شائبه هایی را به وجود آورد که چرا پوران درخشنده حکم خود را دریافت نکرده است و اینکه آیا او از این سمت انصراف داده است؟

در این رابطه پوران درخشنده در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز توضیح داد که روز آغاز به کار هیات انتخاب که همزمان با رونمایی از پوستر جشنواره سی و ششم هم بود برای اکران فیلم «زیر سقف دودی» به آمریکا سفر کرده بودم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ایران حضور دارم و مشغول بازبینی فیلم هایی که به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده اند، هستم.

درخشنده درباره تعداد آثار سینمایی که تا کنون برای بازبینی هیات انتخاب ارسال شده اند، گفت: درباره آمار جشنواره نمی توانم اطلاعاتی را ارائه دهم.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می شود.

در ادامه تیزر رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و آغاز به کار هیات انتخاب را ببینید.

501

کد خبر: 885148

وب گردی

وب گردی