شروط رئیس مجلس شورای اسلامی برای حمایت از صنعت خودروسازی؛ با دانشگاه ها ارتباط برقرار و از ظرفیت دانشجویان استفاده کنید

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید با دانشگاه ها ارتباط برقرار شود و از ظرفیت دانشجویان استفاده شود، این امر باعث می شود تا ضمن مسلط شدن در صنعت خودروسازی، در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران خودرو نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار گرفته است گفت: مدیرعامل ایران خودرو از من خواست تا حمایت کنم، من هم می گویم از صنعت شما چون یک صنعت مادر هست حمایت می کنیم اما با شروطی حاضر هستم بیشتر حمایت کنیم.

او گفت: در صورتی که کیفیت شما از لحاظ ایمنی بالاتر رود عامل مهمی برای افزایش حمایت ها خواهد بود.

لاریجانی اظهار داشت: قبول کنید بعضی محصولات ما ایمنی لازم را نداشته است و باید توجه داشته باشیم مسئله جان مردم برای ما اهمیت داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه باید استانداردها را رعایت کند و خودروسازها در ایمنی باید توجه بیشتری داشته باشند، من می پرسم 16 هزار کشته در سوانح رانندگی و مصدومان و مجروحان بسیار بیشتر از این عدد است، آیا کم است؟

او گفت: بهترین دانشجوهای ما در رشته های فنی تحصیل می کنند و حتما این افراد مایل به اشتغال در داخل کشور هستند و شما اگر آن ها را به کار نگیرید مخصوصا در تحقیق و توسعه، نمی توانیم پیشرفت کنیم و باید با دانشگاه ها ارتباط برقرار کنید و از ظرفیت دانشجویان استفاده شود.

لاریجانی ادامه داد: این مساله باعث می شود در صنعت خودروسازی مسلط شویم و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم و اینگونه ما هم در مجلس بیشتر حمایت خواهیم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصوصی سازی به عنوان شرط سوم، تاکید کرد: اگر خصوصی سازی واقعی صورت بگیرد ما شاهد توسعه خواهیم بود. قانون اصل ۴۴ در اجرا دچار سقط جنین شد و این خصوصی سازی حاصل همین اجرای نادرست است. حالا باید دوباره خصوصی سازی انجام شود و ایران خودرو اعلام کند تا چه زمانی خصوصی سازی واقعی صورت می گیرد و سازمان گسترش تکلیف سهامش را روشن کند.

لاریجانی درباره شرط چهارم، گفت: ایران خودرو باید به موضوع صادرات قطعه به صورت جدی نگاه کند و صادرات قطعه گام بزرگی ست. ایران خودرو یک برنامه مدون برای صادرات قطعه ارائه کند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

401

کد خبر: 885152

وب گردی

وب گردی