ساخت دستگاه ضد جلبک از سوی محققان دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان مخترع دانشگاه آزاد اسلامی به منظور کمک صنعت دریانوردی کشور موفق به ساخت دستگاه ضد جلبک شدند .

به گزارش ایسکانیوز،دستگاه ضد جلبک که از سوی مجتبی صادقی و مهندس احمدرضا رحیمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ساخته شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار ارائه شد.

از مشکلات شایع در صنعت دریانوردی رشد بی رویه جلبک در بدنه کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و دیگر وسایل آبی است. روش معمول و کلاسیک برطرف کردن این مشکل، صرف هزینه‌های هنگفت و استفاده از غواصان برای از بین بردن جلبک‌های روییده شده در بدنه این ادوات است که البته این روش به صورت دوره ای نیاز به تکرار دارد.

دستگاه ضد جلبک ساخت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، با برطرف کردن این مشکلات و ارسال امواج الکترومغناطیسی، اجازه رشد جلبک را گرفته و نیاز پاکسازی دوره ای برای از بین بردن جلبک را مرتفع خواهد کرد.

این دستگاه در حال حاضر بر روی شناورها و کشتی های استان بوشهر و گمرک بندرعباس آزمایش شده و نتیجه این آزمایش کاملاً موفقیت آمیز بوده است و در آینده نزدیک به مرحله تجاری سازی خواهد رسید.

دیگر مزیت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی، قیمت بسیار پایین آن است، به صورتی که می‌توان گفت قیمت این دستگاه در داخل کشور نصف قیمت نمونه‌های خارجی آن است که کمک شایانی به صنعت دریانوردی کشور به شمار می‌رود.

204

کد خبر: 885167

وب گردی

وب گردی