تکیه به توان داخلی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیر صحافی در ابتدای این نشست گفت: بنده 7 سال و 9 ماه مسئولیت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه را برعهده داشتم. در این مدت سعی کرده‌ام بیشتر عمل‌گرا باشم.

مدیرکل سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از اعتماد 5 مدیر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در طول مدت مسئولیتم سعی کردم در حد بضاعت، امور محوله را به خوبی انجام دهم، ایجاد خودباوری، کاهش وابستگی به بیرون از دانشگاه، راه‌اندازی سامانه های منادا و شیماد، اتکا به نیروهای درون سازمان، استفاده از پرورش‌یافتگان دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای جایگاه سازمانی و حوزه فناوری اطلاعات از اولویت های بنده بوده است.

دکتر صحافی از همکاری مدیران و کارکنان اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و برای تمامی آنان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این نشست، دکتر محمدرضا کشاورزی سرپرست واحد الکترونیکی که با حفظ سمت، با حکم دکتر فرهاد رهبر به عنوان سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه منصوب شده است، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهمیت آن امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود: تأثیر در شفاف‌سازی، عدالت، یکپارچگی مدیریت، نظارت دقیق‌تر و اقتصاد از دستاوردهای گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات است و اگر چند سال گذشته تلاش می کردیم که مدیران را با اهمیت این موضوع آشنا کنیم، اکنون همه مدیران بر اهمیت این حوزه واقف هستند.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی مدیران نگاه خوبی به حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات دارند و با تأثیر آن آشنا هستند که گواه این موضوع، تغییر در چارت دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای «اداره کل» فناوری اطلاعات و ارتباطات به «مرکز» است.

دکتر کشاورزی با قدردانی از زحمات دکتر صحافی در دوره تصدی مسئولیت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، گفت: دکتر صحافی در دوره مسئولیت خود قطعاً با شرایط و مقتضیات دانشگاه حرکت کرده است و اکنون نیز اینگونه نیست که با ایشان خداحافظی کنیم بلکه از کمک ها و مشورت های ایشان بهره‌ خواهیم برد.

سرپرست واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این است که فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) در این دانشگاه باید متحول شود و روحیه بنده نیز همین است. چرا که عادت به انجام کارهای روتین و عادی ندارم. در واحد الکترونیکی هم روال کار بنده این‌گونه بوده است.

دکتر کشاورزی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، زیبنده است که به دانشگاهی بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Base) تبدیل شود و بتواند از این حوزه درآمد غیر شهریه‌ای کسب کند.

وی با بیان اینکه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه با سایر حوزه ها موازی‌کاری ندارد، تصریح کرد: در این مرکز روحیه رقابت با سایر معاونت ها و اداره های کل را نداریم، بلکه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک‌کننده سایر حوزه هاست و امیدواریم بتوانیم با تعامل با همه همکاران، در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

دکتر کشاورزی تاکید کرد: در این مسیر، از تمامی ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد و تنها ملاک ما کار است.

کد خبر: 885202

وب گردی

وب گردی