کم‌کاری در مسکن‌های مهر ناشی از کوتاهی وزارت راه است/ بدهی هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به پیمانکاران

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر،با بیان اینکه در 13 هزار واحدی که مسئولیت شبکه گذاری و اجرای زیرساخت ها در پردیس برعهده وزارت نیرو است مشکلی نداریم، گفت: این کسری تأمین زیرساخت ها که در پردیس مطرح می شود مربوط به آن 70 هزار واحدی است که مسئولیتشان با شرکت عمران پردیس است.

محمدرضا امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به این که معاون وزیر راه وشهرسازی عنوان کردند که وزارت نیرو تا به امروز انتظارات بخش مسکن مهر را برآورده نکرده است، گفت: موردی که توسط طاهرخانی معاون وزیر راه وشهرسازی اشاره شد، مختص دو شهر پرند و پردیس است و اتفاقا وزارت نیرو در این دو شهر تا جایی که متعهد شده، خدماتی را ارائه کرده است. طی سال‌های گذشته در هرکدام از این شهرها تصفیه خانه های آب و فاضلاب را به بهره برداری رسانده است و همچنین تمامی خطوط انتقال و شبکه های مورد نیاز را با منابعی که دریافت کرده به مرحله عملیاتی رسانده است، به طوری‌که هم‌اکنون وزارت نیرو حدود هزار میلیارد تومان در این بخش ها به پیمانکاران خود بدهکار است.

امیرکمالی با بیان اینکه در 13 هزار واحدی که مسئولیت شبکه گذاری و اجرای زیرساخت ها در پردیس برعهده وزارت نیرو است مشکلی نداریم، گفت: این کسری تأمین زیرساخت ها که در پردیس مطرح می شود مربوط به آن 70 هزار واحدی است که مسئولیتشان با شرکت عمران شهر جدید پردیس است، در واقع کار بر عهده خودشان است . طی سال‌های گذشته وزارت راه وشهرسازی عنوان کرده بود خودمان کارهای زیرساختی را انجام می دهیم، پولش را هم از مردم گرفته اند و اگر کسری وجود دارد باید خودشان در این خصوص پاسخگو باشند. اتفاقا سال گذشته دولت حدود 200 میلیارد تومان اعتبار به شرکت عمران شهر جدید و وزارت راه و شهرسازی منابع پرداخت کرده بود تا با این اعتبار بتوانند عملیات زیرساختی را برای 70 هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس نیز انجام دهد.

این مقام مسئول در خصوص پروژه های مسکن مهر پرند نیز گفت: در پرند ما هیچ جایی نداریم که مردم متقاضی باشند و پروژه آماده باشد ولی ما نتوانیم خدمات ارائه دهیم؛ در شهر پرند تمامی مناطقی که ساختمان ساخته شده و آماده تحویل به مردم است و مردم حق و حقوق قانونی انشعاب را پرداخت نموده باشند، ما آماده واگذاری انشعاب هستیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر افزود: در این شهر جدید پردیس به جز 13 هزار واحد مورد تعهد وزارت نیرو ما فقط تأمین کننده آب به صورت کلان هستیم، یعنی تصفیه خانه را ما باید بسازیم؛ ولی همه خدمات دیگر شامل لوله گذاری ها و جمع اوری و دفع تصفیه فاضلاب و مابقی خدمات از جمله تصفیه خانه فاضلاب را باید خود شرکت عمران پردیس انجام دهد.

امیرکمالی افزود: وزارت نیرو در کل کشور در سه بخش شهرهای جدید، شهرهای بالای 25هزار واحد مسکونی و شهرهای زیر 25 هزار واحدی از نظر همراهی و هماهنگی برای اجرای پروژه ها با وزارت راه و شهرسازی هیچ مشکلی نداریم تنها در شهر پردیس که مکان یابی اجرای پروژه مسکن مهر نامناسب است و این موضوع باعث شده تا حجم منابع زیادی برای اجرای زیرساخت ها هزینه شود تا جاییکه طبق گفته خودشان حدود 78 کیلومتر دیوار حائل به ارتفاع 12متر ساخته‌اند. بنابراین اجرای چنین پروژه‌ای نیاز به منابع مالی زیادی دارد.

او تاکید کرد: اگر کار کارشناسی انجام می‌شد به طور یقین دیگر نیازی به این همه هزینه نبود، به طوری که برای هر واحدی 30 میلیون تومان هزینه شده است، بنابراین اگر مکان یابی به درستی انجام می شده یقینا هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یافت.

402

کد خبر: 885250

وب گردی

وب گردی