شبی با مولانا در دانشگاه الزهرا(س)

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) با مشارکت فرهنگسرای ملل بزرگداشت مولانا را برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگ‌سرای ملل، به مناسبت فرا رسیدن سالروز درگذشت مولانا در قونیه، آیین بزرگداشت این شاعر پرآوازه یکشنبه ۲۶ آذر ماه با مشارکت فرهنگ‌سرای ملل در دانشگاه الزهرا (س) تهران برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت این شاعر پرآوازه یکشنبه ۲۶ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با مشارکت فرهنگ‌سرای ملل، سفارت ترکیه در ایران و دانشگاه الزهرا (س) تهران با حضور جمعی از دانشجویان در این دانشگاه برگزار می‌شود.

مولانا جلال الدین محمد متخلّص به مولوی که هزاران شعر عرفانی سروده است، به سال ۵۸۶ هجری خورشیدی (سی‌ام سپتامبر ۱۲۰۷ میلادی = هشتم مهرماه) در بلخ خراسان یکی از مراکز بزرگ فرهنگ و ادبیات فارسی و تمدن ایرانی به دنیا آمده بود.

مثنوی وسعت اندیشه و صفای مولانا را منعکس می‌کند. برای مولوی در سرودن شعر، ادای مقصود بر زینت‌های لفظی ترجیح داشته است. همه جا بر ضد خودپسندی، غرور، جاه، ظاهردوستی و ریا بوده و تاکید بر راهنمایی و نجات بشر داشته است.

بزرگداشت مولانا با اجرای سخنرانی، موسیقی زنده، مشاعره توسط جمعی از شاعران، پخش فیلم و گزارش از قونیه برگزار می‌شود.

فرهنگ‌سرای ملل در تهران، بزرگراه صدر، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه واقع شده است و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات از برنامه‌های این مرکز می‌توانند به نشانی Melal.farhangsara.ir و یا کانال تلگرام فرهنگ‌سرا به نشانی @farhangsaramelal1 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 885252

وب گردی

وب گردی