100 هزار دانشجو امسال از سراسر کشور به اردوی راهیان نور اعزام ‌می‌شوند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در اردوی راهیان نور امسال ۱۰۰هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسکا نیوز،فضل‌الله ایرجی‌کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه دو ستاد راهیان نور در وزارت علوم فعالیت دارند، گفت: این دو ستاد علاوه بر هماهنگی سفر دانشجویان و دانشگاهیان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس با استفاده از معارف جنگ، خاطرات و مکان‌های عملیاتی رزمندگان اسلام علیه دشمن را روایت می‌کنند.

وی افزود: امسال سامانه ثبت‌نام افراد علاقمند به ورود به مناطق جنگی راه‌اندازی شده و در این راستا از دانشجویانی که برای نخستین بار به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند و در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، حمایت می‌کنیم.

ایرجی ادامه داد: از جمله برنامه‌های ستاد راهیان نور توسعه فعالیت‌های فرهنگی است، که علاوه بر بازدید از مناطق جنگی جنوب، گردشگری دریایی، بازدید از مناطق غرب همچون استان‌های کرمانشاه، کردستان و بوشهر را در برنامه خود قرار داده است.

وی بیشترین حجم تردد سفر دانشجویان به مناطق عملیاتی را ماه‌های بهمن و اسفند عنوان کرد و گفت: بر اساس قوانین و قواعدی که برای ستاد راهیان نور در نظر گرفته شده، داوطلبان بیشتری را می‌توان در این اردوها شرکت داد.

وی با اشاره به فعالیت ستاد کنگره شهدای دانشجو اظهارکرد: دوره اول کنگره شهدای دانشجو با افتخار و منسجم برگزار شد و امسال دوره دوم را تقریباً در همه دانشگاه‌های کشور برگزار می‌کنیم.

مدیرکل پشتیبانی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکید ما بزرگداشت شهدای دانشجو در این کنگره است ولی برخی از شهدای شاخص ما در دوران دفاع مقدس و شهدای دانشجو از شهدای مدافع حرم نیز در این کنگره‌ها مطرح می‌شوند.

ایرجی با بیان اینکه جشنواره هنر و ادبیات دفاع مقدس به نوعی با کنگره شهدای دانشجو ارتباط دارد، بیان کرد: این جشنواره یکی از برنامه‌های متنوع در حوزه فعالیت های دینی است که به طور گسترده و منسجم با جشنواره‌های قرآن و عترت دانشجویی و کنگره شهدا مرتبط است.

وی در خاتمه در خصوص برگزاری دور بعدی جشنواره قرآن و عترت ادامه داد: سال آینده برگزاری برنامه ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

منبع: فارس

204

کد خبر: 885296

وب گردی

وب گردی