نمایندگان مجلس به دنبال تعریف منابع پایدار برای طرح تحول سلامت هستند

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول سلامت اکنون پنجمین سال خود را سپرى مى کند و نمایندگان مجلس براى ادامه این طرح به دنبال آن هستند که منابع پایدارى را در بودجه کشور تعریف کنند و در برنامه ششم توسعه به این موضوع به طور ویژه اى توجه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مجید کیان پور نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت و تاثیر مثبت آن در حوزه سلامت کشور گفت: کشور به زیرساخت هایى نیاز دارد که یکى از آنها بهداشت و درمان است، باید افق برنامه ریزى ها در حوزه سلامت طورى مشخص شود که بنابر فرمایش مقام معظم رهبرى، وزارت بهداشت و تامین اجتماعى به گونه اى عمل کنند که بیماران و خانواده آنها در هنگام بیمارى چیزى جز دغدغه و رنج بیمارى نداشته باشند.

وى ادامه داد: خوشبختانه طرح تحول سلامت این دغدغه مهم مقام معظم رهبرى را تحقق بخشید اما براى ادامه مسیر نیاز به منابع پایدارى دارد که وزارت بهداشت بتواند بدون هرگونه دغدغه خاطر از درآمد مشخصى، بودجه خود در حوزه بهداشت و درمان به منظور ارتقا سلامت مردم را تامین کند.

کیان پور با بیان اینکه در چهارسال گذشته به یمن اجراى طرح تحول سلامت قدم هاى خوبى در حوزه سلامت برداشته است، تصریح کرد: طرح تحول سلامت اکنون پنجمین سال خود را سپرى مى کند و نمایندگان مجلس براى ادامه این طرح به دنبال آن هستند که منابع پایدارى را در بودجه کشور تعریف کنند و در برنامه ششم توسعه به این موضوع به طور ویژه اى توجه شده است.

نماینده درود و ازنا در مجلس شوراى اسلامى افزود: باید تلاش کنیم تا منابع پایدار طرح تحول سلامت به گونه اى تخصیص پیدا کند که وزارت بهداشت بدون هیچ دغدغه خاطرى بتواند منابع مالى خود را تامین کند و بودجه مراکز بهداشت و درمان را به میزان کافى در اختیار آنها قرار دهد تا بتوان در حوزه سلامت خدمات بهترى به مردم داده شود.

701

کد خبر: 885308

وب گردی

وب گردی