«شبانکاران» از شبکه مستند پخش می شود

مستند «شبانکاران» به کارگردانی امیرمحمد خوارزمی در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، امیرمحمد خوارزمی درباره این مستند، گفت: «شبانکاران» که در ژانر سمفونی شهری ساخته‌شده است، روایتی بی‌کلام و شاعرانه از شب‌های تهران است.

وی بابیان اینکه تهران شهری پر جنب‌وجوش و پویا با مشاغلی 24 ساعته است، افزود: این مستند چهره تهران از غروب آفتاب تا طلوع را به تصویر کشیده و راویان اصلی‌اش افرادی هستند که در نوبت شب مشغول به کارند.

خوارزمی تصریح کرد: این فیلم رئالیسم شهودی است، به این معنا که ما هر چه در شب‌های تهران مشاهده کردیم را برای بینندگانمان به تصویر کشیدیدم، از زیبایی چند برابر چهره شهر تا جنب‌وجوش و تکاپوی افراد شاغل در نوبت شب از رفتگر تا مشاغل تأسیساتی، تعمیر آسفالت، پرستار و مامای بیمارستان، مشاغل فرودگاهی و...

این کارگردان درباره هدفش از ساخت این مستند گفت: شب‌های تهران را دوست دارم، شب‌هایی پر از داستان‌های جذاب، همیشه دلم می‌خواست مستندی با همین موضوع بسازم و درنهایت سال 94 سراغ این سوژه رفتم و با همین نگاه ساخت «شبانکاران» کلید زده شد.

وی ادامه داد: تصویربرداری «شبانکاران» در حدود یک ماه انجام شد و سعی کردیم تمام شهر و مناطق تهران را پوشش دهیم.

خوارزمی گفت: این مستند تا امروز در جشنواره‌های مختلفی حضور داشت و سال 95موفق شد جایزه ویژه هیئت‌داوران جشنواره فیلم بی‌کلام تهران را به خود اختصاص دهد.

عوامل تولید مستند «شبانکاران» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولیدشده است عبارت‌اند از: تهیه‌کننده و کارگردان: امیرمحمد خوارزمی، مدیر تصویربرداری: صادق زنگنه، دستیار کارگردان: سعیده یداللهی، صدابردار: مهدی معظمیان، تدوینگران: مهدی معظمیان و امیرمحمد خوارزمی و عکاس: روناک سلطانی و سعیده یداللهی.

امیرمحمد خوارزمی ساخت مستندهای «پژواک سرزمین من»، «خون‌ها و ریشه‌ها»، «نقطه سر خط»، «زهر در گلستان»، «واکنش سرد» را در کارنامه کارگردانی خود دارد. وی در سال 91 نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم مستند برای فیلم «پژواک سرزمین من» از بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شده بود.

مستند «شبانکاران» شنبه 25 آذر ساعت 21 در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و یکشنبه 26 آذر ساعت 8:30 بازپخش می‌شود.

503

کد خبر: 885321

وب گردی

وب گردی