نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان :غصب موقوفه شاهزاده حسین (ع) توسط بانک ملی خلاف حکم الهی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه بانک ملی علاوه بر اینکه موقوفه امامزاده شاهزاده حسین (ع) را غصب کرده است، گفت: این غصب هم از نظر نذور و هم از نظر معنوی باعث ضرر به این موقوفه شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان درباره تصرف موقوفه شاهزاده حسین (ع) همدان توسط بانک ملی اظهار کرد: قانون خدا عوض نمی‌شود و این موقوفه جزو مسلمات این شهر بوده و هست و از طرفی اسناد و مدارک آن هم مشخص است و زمین بانک ملی جزو حرم شاهزاده حسین (ع) است.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان بانک هم می‌دانند که این مکان جزو رقبه موقوفه است و رقبه را هم نمی‌توان کاری کرد، گفت: متأسفانه در این 70 سال بانک ملی نه اجاره بهایی بابت این زمین پرداخت کرده و نه قراردادی بسته و نه حاضر به خلع ید است.
نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری غصب موقوفه شاهزاده حسین (ع) توسط بانک ملی را خلاف حکم الهی دانست و افزود: حکم دادگستری هم صادر شده بود و به مرحله اجرا رفت اما متاسفانه چون بانک زورش می‌چربید، حکم را شکستند و آن را به نفع بانک صادر کردند.
آیت‌الله محمدی تصریح کرد: من بارها گفته‌ام کسانیکه در این بانک کار می‌کنند، نشستن، برخاستن، کارکردن و حتی وضو گرفتن برای آنها از نظر شرعی باطل است.
وی با بیان اینکه کسانیکه در آن بانک کار کردند و پول گرفتند باید در محضر خدا پاسخگو باشند، یادآور شد: بانک با تصرف موقوفه شاهزاده حسین (ع) هم از نظر نذورات به موقوفه ضرر زده و هم از نظر معنوی چرا که همدان شهر گردشگری است و اگر مقابل امامزاده باز بود روزی هزاران نفر به زیارت ایشان می‌رفتند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان به پیاده راه‌سازی میدان امام (ره) اشاره و گفت: پیاده‌ راه‌سازی می‌شود تا راهی به سمت امامزاده باز کنند تا زائران بتوانند تردد کرده و بقعه نیز دید مناسبی پیدا کند.
آیت‌الله محمدی تاکید کرد: بانک ملی علاوه بر اینکه امامزاده را غصب کرده با تصرف زمین موقوفه باعث شده جلوی دید امامزاده گرفته شود در حالیکه اگر مقابل امامزاده باز بود و بقعه دیده می‌شد نذورات آن شاید در ماه چندین میلیون تومان می‌شد و بانک به امامزاده ضرر نذوراتی زده است.
وی تاکید کرد: آیا بانک وقتی وام می‌دهد و باز پرداخت آن به تأخیر می‌افتد سود نمی‌گیرد؟! پس بانک باید بر اساس قانون خود هم اجاره بها، هم دیر کرد و سود آن را به موقوفه شاهزاده حسین (ع) پرداخت کرده و زمین را هم تخلیه کند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: خدا کند دیندارانی پیدا شوند که قانون خدا را اجرا کنند و آنها که قانون خدا را تمکین نمی‌کنند گرفتار عقوبت الهی می‌شوند.

705

کد خبر: 885348

وب گردی

وب گردی