یادواره شهید جاسم امامی و گرامیداشت 363 شهید شهرستان ایوان

مسئول محترم حوزه نمایندگی سپاه ناحیه ایلام با اشاره به روند شکل گیری جریانهای تکفیری در منطقه ، به بیان آیات قرآن مجید در مورد زنده بودن شهدا و تمسک جستن به اهل بیت پرداخت و گفت: تفکر داعش سالها ادامه دارد و باید با این تفکر در مجامع علمی مبارزه کرد.

به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدای شهرستان ایوان و به همت بسیج دانشجویی واحد ایوان غرب مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدرضا عباسی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایلام، خانواده معظم شهدا، طلاب و روحانیت معزز، جمعی از مسئولین شهرستان ، اعضای هیأت علمی و کارکنان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب برگزار شد.

دکتر آرش نادمی در این مراسم لزوم برگزاری یادواره شهدا را قدردانی از خانواده محترم شهدا و الگو برداری از زندگی آنان عنوان و بیان کرد: شهدا نشان دادند هر عملی در راه رضای خدا باشد پایدار و جاودانه است و شهدا با حرکت در مسیر ایمان ، تقوا و یقین جاودانه شدند.

رییس واحد ایوان ابراز امیدواری کرد همه در مسیر کسب تقوا حرکت کنند و زندگی شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

در ادامه حجت الاسلام عباسی مسئول محترم حوزه نمایندگی سپاه ناحیه ایلام با اشاره به روند شکل گیری جریانهای تکفیری در منطقه ، به بیان آیات قرآن مجید در مورد زنده بودن شهدا و تمسک جستن به اهل بیت پرداخت و گفت: تفکر داعش سالها ادامه دارد و باید با این تفکر در مجامع علمی مبارزه کرد.

سپس مراسم با شعر خوانی فتاح مرادی از بسیجیان شهرستان و روایتگری رضا سلطانی اولین فرمانده سپاه ناحیه ایوان درباره رشادتها و خاطرات شهید جاسم امامی عملیات کربلای 5 به ادامه یافت. شهید جاسم امامی در سال

۱۳۴۲ در خانواده ای محروم اما متدین چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به پایان رسانید و برای تکمیل آنها به شهرستان ایوان رهسپار گردید.

در خرداد ماه ۱۳۵۹ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. شهید امامی چند سال از عمرش را به عنوان آموزگار صرف خدمت به مردم محروم منطقه نمود، اما این کار اشتهای سیری ناپذیر او را در خدمت به اسلام و مردم مستضعف فرو ننشاند، لذا لباس مقدس پاسداری را به تن کرد و راهی جبهه های نور شد.

شهید امامی با شرکت در عملیات های والفجر ۵، کربلای ۱ و کربلای ۴ به عنوان فرمانده گردان ستون خیمه لشکر حضرت امیرالمؤمنین (ع) بود.

سرانجام در حالی که مشغول گذراندن دوره ی فرماندهی و ستاد (دافوس) بود جهت شرکت در عملیات کربلای ۵ به قرارگاه قدس اعزام شد و در آن عملیات در غرب کانال ماهی به فیض عظمای شهادت نائل شد

در پایان مراسم نیز از خانواده شهید امامی ، مسئولین سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان و فعالین اردوهای جهای تجلیل شد.

204

کد خبر: 885373

وب گردی

وب گردی