باید کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در کلان شهرها تشکیل شود

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید در همه شهرهای بزرگ و کلان شهرها کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تشکیل شود و براساس شرایط اقلیمی و وضعیت آلودگی هوا تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، مسعود زندی در ارتباط مستقیم با اخبار نیمروزی درباره وضع آلودگی هوا افزود: در فصل سرد سال با شرایط وارونگی هوا مواجه هستیم و غلظت آلاینده های هوا روز به روز افزایش پیدا می کند و تا شرایط اقلیمی تغییر نکند امکان کاهش آلودگی هوا به طور طبیعی وجود ندارد.
وی گفت : ما فقط در این شرایط آلودگی هوا باید برنامه ریزی کنیم تا غلظت آلاینده های موجود افزوده نشود.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای مقابله با شرایط اضطراری آلودگی هوا دستورالعمل مشخصی وجود دارد که در همه شهرهای بزرگ و کلان شهرها باید کارگروه شرایط اضطراری هوا تشکیل و بر اساس شرایط اقلیمی و وضع آلودگی هوا تصمیم گیری شود که این تصمیم گیری متفاوت است و در واقع باید فعالیت های عمرانی متوقف شود و همچنین برنامه ریزی برای کاهش تردد خودرو نیز صورت گیرد.
وی گفت: همه موارد و اقدامات در کارگروه آلودگی هوا فراهم است و کارگروه وضعیت آلودگی هوا در استان های مختلف باید این جلسات را تشکیل دهند و برنامه ریزی کنند و اگر نیاز باشد مدارس و ادارات تعطیل شود و در شرایط خیلی حاد تعطیلی ها گسترش پیدا کند.
زندی درباره اینکه کدام بند از برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اجرایی شده است ؟ گفت: یکی از اصلی ترین برنامه کاهش آلودگی هوا بحث استانداردسازی سوخت است و وزارت نفت برای 8 کلان شهر سوخت متناسب با استانداردهای یورو 4 تهیه و توزیع می کند که نقش عمده ای در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی ادامه داد : ​همچنین بحث نیروگاه هایی که در محدوده شهرها فعال است در بحث آلودگی هوا نقش اساسی دارد چرا که مصرف سوخت در نیروگاهها بسیار بالاست.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت : در چنین شرایطی برای کلان شهرها از سوخت گاز استفاده می شود تا آلودگی ها به حداقل برسد و همچنین در بحث معاینه فنی ، برنامه ریزی صورت گرفته و مراجعه ها 80 درصد افزایش یافته است.

705

کد خبر: 885396

وب گردی

وب گردی