استاندار اردبیل: ۶۰ میلیارد تومان کمک‌ اعتباری به واحدهای تولیدی اردبیل اختصاص می‌یابد

استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی استان گفت: باید تکلیف این میزان اعتبار اختصاص هر چه زودتر مشخص شود.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر بهنامجو پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار داشت: کمک‌های فنی و اعتباری در راستای رونق واحدهای تولیدی و توسعه اشتغال به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود که انتظار می‌رود در زمینه تخصیص این اعتبارات اقدامات لازم از سوی متولیان امر انجام شود.

وی با اشاره به اختصاص 60 میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی استان بیان کرد: باید تکلیف این میزان اعتبار اختصاص هر چه زودتر مشخص شده و برای ارائه به واحدهای تولیدی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همت و تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

استاندار اردبیل افزود: براساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان‌ها 20 درصد از اعتبارات استان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی مشکل‌دار در راستای رفع مشکلات این واحدها و کمک به تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان دستگاه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

بهنامجو تخصیص این میزان اعتبارات را در بخش‌های مختلف نیازمند اقدام کارشناسی دانست و بیان کرد:‌در مورد نحوه اختصاص این اعتبارات در بین شهرستان‌ها یا در سه سرفصل صنعتی، گردشگری و کشاورزی و نیز با در نظر گرفتن مناطق محروم باید کار کارشناسی شده و در این زمینه تصمیم‌گیری و اقدام شود.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی استان اظهار کرد: در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام نشده و باید با تدوین بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در این حوزه تلاش کنیم تا توسعه این بخش را فراهم آوریم.

وی در مورد صادرات استان بیان کرد: باید در زمینه اولویت‌بخشی به صادرات غیرنفتی به ویژه در حوزه بازاریابی صنایع تبدیلی اقدامات اساسی انجام شود چرا که در حال حاضر میزان صادرات استان در سطح و توان استان نبوده و باید با شناسایی موانع و رفع آن ها زمینه توسعه صادرات استان را فراهم آوریم.

901

کد خبر: 885403

وب گردی

وب گردی