« گربه درون»  به بازار نشر می آید

کتاب « گربه درون» نوشته ویلیام اس باروز به زودی با ترجمه مهدی نوید منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، «گربه درون» نوشته ویلیام. اس باروز به زودی با ترجمه مهدی نوید در نشر چشمه منتشر می شود.

ویلیام سیوارد باروز نویسنده و نقاش امریکایی از اعضای شاخص نسل بیت و یکی از برجسته ترین نویسندگان پست مدرنیست است. به روایتی هیچ نویسنده ای در دوران پس از جنگ به اندازه او اسطوره پردازی نشده است. تاثیر او در حوزه فرهنگ عامه اگر بیش تر از حوزه ادبیات و هنر نبوده باشد، کمتر هم نبوده است. سور عریان و تزریقی دو رمان مهم و بحث برانگیز وی، نقاط عطفی در تاریخ ادبی آمریکا رقم زدند.

باروز در رمان کوتاه «گربه درون» وجهی متفاوت و لطیف تر از خود را آشکار می سازد، روایت نازک بینانه دوستی های غیر منتظره اش با گربه ها و تعمقی بر رابطه مرموز بین آن ها و میزبانان شان که باروز رد آن را تا آیین های مصر باستان دنبال می کند.

«گربه درون» مملو است از خاطرات و تاملات و رویاهای باروز درباره نقش گربه های در زندگی اش است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: این کتاب گربه تمثیلی است که در آن گذشته نویسنده در بازی گربه ها به او نمایانده می شود. نه این که گربه ها بازیچه اند. اصلا و ابدا، جاندارند، حیواناتی که تنفس می کنند و وقتی هر موجود دیگری در تماس باشد غم انگیز است چرا که محدودیت ها را، درد را و ترس و مرگ فرجامین را می بینی. این همان معنی ترس است این همانی است که وقتی به گربه ای دست می زنم و اشک ها از صورتم سرازیر می شود می فهمم.

502

کد خبر: 885410

وب گردی

وب گردی