اولویت پرداخت بدهی بیمه سلامت با این استان هاست

مناطق مرزی کشور به خصوص خراسان جنوبی در اولویت پرداخت بدهی بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش ایسکانیوز ، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سعی کردیم در تخصیص اخیر ، مطالبات سال 95 دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را صفر کنیم افزود : تا پایان آذر ، 18 میلیارد تومان بدهی سال 95 این بیمه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بدهی سال 96 نیز پس از آن پرداخت می شود.

خانم کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد جمعیت کشور معادل 40 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند افزود: هم اکنون حدود 8 تا 10 درصد جمعیت کشور فاقد بیمه هستند .

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت چهار صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار، روستائیان و عشایر و صندوق بیمه سلامت همگانی دارد افزود : در صندوق بیمه سلامت همگانی افرادی که به صورت رایگان بیمه شده اند می توانند از خدمات بخش دولتی استفاده کنند و در بخش خصوصی نیز با 50 درصد مشارکت از خدمات صندوق بیمه ایرانیان بهره مند شوند.
قائمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی 135 میلیارد تومان از بیمه سلامت، تامین اجتماعی و سایر بیمه ها طلبکار است افزود : بابت این طلب حدود 10 ماه پرداختی کارانه پزشکان و کارکنان عقب افتاده است که امیدواریم این مشکل هر چه زودتر رفع شود.
حسینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی با دارا بودن 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و ویژگی های جغرافیای خاص جزو استانهایی است که باید بیشتر به آن رسیدگی شود گفت : باید برای این استان در زمینه سلامت به خصوص جذب پزشک متخصص نگاه ویژه تری شود.
در این مراسم علی اربابی به عنوان مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حسین خوبان مدیر کل سابق قدردانی شد.

900

کد خبر: 885448

وب گردی

وب گردی