بررسی تحولات قدس در نشست جنبش عدم تعهد

منابع فلسطینی اعلام کردند که مساله قدس شریف در بین برنامه های اصلی نشست دفتر هماهنگی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک قرار داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری معا، مساله قدس شریف امروز شنبه به عنوان یکی از برنامه های اصلی نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در نیویورک، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست «ریاض منصور» نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل گزارش کاملی در خصوص تحولات اخیر به ویژه روند اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل از سوی دونالد ترامپ، ارائه کرد.

ریاض منصور در نشست عدم تعهد ضمن تاکید بر تحریک آمیز و غیر قانونی بودن اقدام ترامپ درباره قدس تاکید کرد: این قانون خلاف همه قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

وی با اشاره به قطعنامه 181 شورای امنیت که آمریکا یکی از تایید کنندگان آن بوده، افزود: در این قطعنامه برای قدس شرایطی ویژه تعریف شده و همه دولت ها در آمریکا نسبت به این مساله هوشیار و حساس بودند اما در شرایط کنونی دولت آمریکا در همسویی با اشغالگران اسرائیلی تصمیمی تحریک آمیز اتخاذ کرده که کاملا بر خلاف روندهای بین المللی قرار دارد.

فلسطینی ها طی روزهای اخیر در پی اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل از سوی ترامپ، به طور یکپارچه در قدس، کرانه باختری، غزه و اراضی 1948 تظاهرات کرده اند. در این اعتراضات که انتفاضه سوم خوانده شده تاکنون هشت فلسطینی شهید و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

کد خبر: 885468

وب گردی

وب گردی