لغو جشن های سال نو میلادی در ناصره

شورای جمعیت مسیحیان ارتدکس ناصره در شمال فلسطین اشغالی در اعتراض به اقدام ترامپ در خصوص قدس جشن های سال نو میلادی را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین الاخباریه، شورای جمعیت مسیحیان ارتدکس در ناصره (شمال فلسطین اشغالی) دیروز (جمعه) اعلام کرد: در جلسه این شورا مقرر شد جشن های سال نو و روشن کردن درخت کریسمس لغو گردد.

این مراسم که قرار است شنبه هفته آینده در کنیسه بشاره برگزار شود در اعتراض به اقدام ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل لغو گردیده است.

بیانیه صادر شده از سوی این شورا بر عربیت قدس تاکید نموده و قدس را پایتخت کشور فلسطینی دانسته و تصمیم ترامپ را کاملاً محکوم کرده است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به فضای ایجاد شده در فلسطین پس از اقدام متجاوزانه آمریکا این شورا خصوصاً در ناصره به ارزیابی اوضاع پرداخته و تصمیم لغو مراسم روشن کردن درخت کریسمس را اتخاذ نمود.

این بیانیه در ادامه افزود: مسیحیان شرق قدس جزیی جدایی ناپذیر از ملت خود هستند و خطر موجود برای خود را خطری برای ملت فلسطین می داند که ریشه اصلی آن سیاست های متجاوزانه و ویرانگر آمریکا و سازمان ها و گروه ها حامی آن است.

کد خبر: 885476

وب گردی

وب گردی