قدس توطئه‌ها را شکست می‌دهد

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد :ملت فلسطین هرگز از قدس چشم پوشی نخواهد کرد و در این زمینه کوتاه نخواهد آمد و قدس همواره توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد تروریسم، همان اشغالگری اسرائیل است و ملت ما خواهان آزادی است و هرگز درباره قدس سازش نخواهد کرد و از آن کوتاه نخواهد آمد.

هنیه که در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم ابوثریا سخن می‌گفت که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در مرزهای نوار غزه به شهادت رسیده بود. وی تاکید کرد : قدس همواره توطئه‌ها را شکست می‌دهد، هرگز درباره قدس یکپارچه امتیاز نمی‌دهیم و از آن چشم پوشی نخواهیم کرد، قدس سبب اعتلا و سرفرازی هر کسی می‌شود که در کنارش باشد و سبب خواری کسانی می‌شود که آن را تنها بگذارند و خیانت کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود :شهید ابوثریا به خط آتش و رویارویی رسید تا بگوید قدس متعلق به ما است، سرزمین و فلسطین متعلق به ما است، و هیچ کس نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، هنیه با بیان این که شهید ابوثریا حجتی بر همه مردم شد، اظهار داشت : هنگامی که نبرد برای قدس باشد و افرادی همچون این شهید برای مبارزه به پا خیزند و به دنبال بهانه جویی نباشند، چنین افرادی پرچم فلسطین را برمی‌افراشته می کنند و (به سوی دشمن) سنگ پرتاب می‌کند و به اندازه توان خود مقاومت می‌کند، مبارزه وی در حالی است که برخی به دنبال ادامه ذلت و خواری و تسلیم و عادی سازی و به رسمیت شناختن دشمن صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به فراگیر شدن خبر شهادت ابوثریا گفت: تمام جهان به این شهادت و این پیام بزرگ توجه کرد، اینکه ملتی به خاطر قدس و شکست تصمیم دولت آمریکا، به خاطر فلسطین و کل فلسطین می‌جنگد.

هنیه با اشاره به حمایت جوانان فلسطینی از اولین قبله مسلمانان و میراث امت اسلام در فلسطین تاکید کرد: هرگز بر سر قدس سازش نخواهیم کرد، نه می‌گوییم قدس شرقی و نه می‌گوییم قدس غربی، بلکه قدس، قدس متحد و یکپارچه است، نه شرقی و نه غربی.

کد خبر: 885491

وب گردی

وب گردی