هیچ خدمات بانکی در ازگله ارائه نمی شود/برای استفاده از عابر بانک تا سرپل ذهاب باید برویم

شهردار ازگله با بیان این که هیچ خدمات بانکی در این شهر ارائه نمی شود ، گفت: ازگله شهری دورافتاده و یک نقطه صفر مرزی است، مردم این شهر در زمان جنگ از مرزهای ایران دفاع کرده اند و در حال حاضر نیازمند خدمات هستند.

به گزارش ایسکانیوز، نازار بارانی با اشاره به وقوع زلزله های متداوم در استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: پس لرزه ها اعصاب مردم را به هم ریخته است که امیدوارم هر چه زودتر تمام شوند.

وی ادامه داد: شهرداری همراه با سایر سازمان ها، ارگان ها و ادارات کمک هایی که از سوی نهادهای دولتی و مردمی تحویل گرفت را براساس داده هایی مانند جمعیت روستاهای اطراف و مردم داخل شهر تقسیم کرد. پس از دو هفته برخی از مشکلات ازگله به کمک سایر نهادها مانند فرمانداری و هلال احمر رفع شد.

شهردار ازگله با بیان این که نصفی از مردم داخل حیاط های خانه هایشان چادر زده و زندگی می کنند ابراز داشت: دلیل چادر زدن مردم در خانه هایشان به دلیل دسترسی به آب و برق است، اما تعدادی از افرادی که خانه هایشان شرایط خیلی بدی داشته یا احتمال تخریب خانه ها وجود داشته برای آنها جایی را در داخل یا خارج شهر مشخص کردیم.

بارانی ادامه داد: با بارندگی هایی که در سطح استان رخ داد خیابان ها گل آلود شده و شرایط زندگی برای مردم سخت است که ما برای این مشکل اقدام به شن ریزی کرده ایم.

وی با بیان این که زباله های شهری بسیار زیاد است، تصریح کرد: شهرداری از طریق ماشین آلات در برخی مناطق شن ریزی انجام داد تا از گل آلود شدن آن منطقه جلوگیری کنند.

مشکلات بهداشتی در کمین مردم ازگله است

شهردار ازگله با بیان این که پس از زلزله همیشه مسائل بهداشتی در کمین مناطق زلزله زده است، ادامه داد: شهر ازگله در اینجا ساماندهی یا جمع آوری فاضلاب ندارد و فاضلاب ها به چاه ها می روند که این موضوع برای ما معضل بسیار زیادی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با این موضوع نامه نگاری با مدیرعامل آب و فاضلاب کشور داشته ایم که قول داده اند تا سال آینده فاضلاب شهر را ساماندهی کنند.

بارانی افزود: در این مدت با همکاری دکتر یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و شهرداری منطقه 20 تهران نیروهایی برای کمک به شهرداری ازگله به منظور ساماندهی فاضلاب داخل شهر و لوله گذاری ارسال شده است.

شهردار ازگله ابراز داشت: پس از نصب چادر در مناطق زلزله زده مشکلات آب و برق مردم حل شد، پس از نصب کانکس ها دوباره مشکلات آب، برق و شن ریزی وجود داشت که آنها هم حل شده است.

ادامه قطعی برق شهر ازگله

وی ادامه داد: در ازگله روزهایی وجود دارد که دمای هوا به منفی 2 یا منفی 3 درجه می رسد، برخی شب ها با قطعی برق مواجه می شویم، مشکلاتی در اینجا وجود دارد و ما در حد توان نسبت به توزیع بخاری های برقی و سیم کابل رسیدگی کرده ایم.

بارانی گفت: در نامه ای که خطاب به مهندس قانع معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در رابطه با مشکلات بهداشتی نوشتم آورده ام که برای ازگله از لحاظ فعالیت های زیربنایی هیچ اقدامی نشده است.

شهردار ازگله افزود: بودجه ای برای پله برقی و آسفالت به ما اختصاص داده اند اما اگر قصد استفاده از این بودجه را داشته باشیم امکانات محدودی را می توان به ثمر نشاند و اگر قصد بازسازی و درست کردن فاضلاب را داشته باشند این اعتبارات و بودجه کافی نیست.

وی با اشاره به این که در فصل سرما قرار گرفته ایم، ادامه داد: فاضلاب های شهر در فصل گرما معضل بسیار بدی برای مردم شهر می شود و قصد داریم برای جلوگیری از بیماری ها این فاضلاب ها ساماندهی شوند.

عدم وجود دستگاه های بانکی در شهر ازگله

بارانی با بیان این که فعالیت های بانکی در ازگله وجود ندارد، تصریح کرد: ازگله شهری دورافتاده و یک نقطه صفر مرزی است، مردم این شهر در زمان جنگ از مرزهای ایران دفاع کرده اند و در حال حاضر نیازمند خدمات هستند.

وی با بیان این که یکی از سیاست های کلان دولت خدمات دهی به مناطق مرزی است، اظهار داشت: سیاست دولت آن است تا به منظور تثبیت مرز و جمعیت منطقه به مناطق مرزی امکانات دهد تا مردم آن جا توان دفاع از مرز را داشته باشند.

شهردار ازگله با بیان این که در این شهر هیچ نوع خدمات بانکی دریافت نمی کنیم تصریح کرد: اگر فردی قصد انجام خدمات بانکی را داشته باشد باید 50 کیلومتر بعد از ثلاث باباجانی یا از سمت دیگری 50 کیلومتر تا سرپل ذهاب برود ؛ به آن معنا که ازگله در میان این دو شهر قرار گرفته است که متاسفانه هیچ گونه خدمات بانکی برای ما در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به رایزنی هایی که با مسوولین مربوطه داشته، گفت: با مدیرعامل بانک شهر صحبتی داشتیم که نتیجه آن شد که طی سه روز یک ماشین به ازگله ارسال کردند و مردم توانستند در آن بازه زمانی مشکلات بانکی خود را حل کنند که این موضوع بسیار مورد استقبال مردم شهر قرار گرفت.

بارانی با بیان این که ما از مسوولین خواهش کرده ایم تا یک دستگاه atm برای ما ارسال کنند، گفت: اگر می توانند دستگاهی با دو کارمند به مابدهند تا فعالیت های بانکی مردم انجام شود.

شهردار ازگله ادامه داد: شورای شهر تهران 10 میلیارد تومان کمک نقدی برای سه شهر زلزله زده ازگله، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب مصوب کرده است، از شهرهایی مانند تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز که امکان پرداخت بودجه ای برای حل مشکلات مردم را دارند درخواست داریم تا مبلغی را به ما قرض دهند تا مشکلات شهر را بتوانیم حل کنیم.

با کمبود ماشین آلات مواجه هستیم

وی با بیان این که ما مشکل کمبود ماشین آلات از جمله غلتک داریم افزود: به شهر ازگله قول ارسال ماشین آلات را داده اند اما هنوز هیچ دستگاهی به دست ما نرسیده است، اکثر فعالیت های این شهر با ماشین آلاتی مانند غلتک باید انجام شود.

بارانی گفت: از مسوولین دولتی از جمله رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی واقعا تشکر می کنم که به مناطق زلزله زده آمدند، ما خیلی خوشحال شدیم اما در میان آن جمعیت دسترسی به آنها سخت بود و من نتوانستم به طور مستقیم در رابطه با مشکلات شهر با آنها صحبت کنم اما مطمنن هستم که مشکلات ما از طریق بخشدار، فرماندار و اقای استاندار به گوش مسوولین رسیده است.

همچنین شهردار ازگله با تشکر از ملت ایران گفت: ازگله شرمنده محبت وطن شد.

901/900

کد خبر: 885509

وب گردی

وب گردی