فرانسه: از برنامه موشکی ایران نگرانیم

وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه، 18 دسامبر (27 آذرماه) برای گفت‌وگو درباره مسائل مختلف، از جمله ایران به واشنگتن سفر می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز ، «ژان ایو لوردیان»، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه، 18 دسامبر (27 آذرماه) برای گفت‌وگو درباره مسائل مختلف، از جمله ایران به واشنگتن سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد لوردیان علاوه بر ملاقات با همتای آمریکایی‌اش رکس تیلرسون با هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و جراد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ دیدار خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه، درباره رایزنی‌های لودریان در خصوص ایران آمده است: «لودریان بر تعهد ما برای اجرای موشکافانه برجام که توسط همه طرف‌ها مورد توافق قرار گرفته، فعالیت‌های ایران در منطقه و نگرانی‌های ما از اقدام ایران در پیگیری برنامه موشک‌های بالستیک تأکید خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا کشورش از پیشنهاد آمریکا برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه ایران حمایت می‌کند گفت: «رویکرد ما ثابت است: به اجرای موشکافانه برجام که توسط همه طرف‌ها مورد توافق قرار گرفته پایبندیم، با نگرانی فعالیت‌های ایران در منطقه و ادامه برنامه موشک بالستیک توسط این کشور را دنبال می‌کنیم. رئیس‌جمهور ماکرون و وزیر امور خارجی و اروپا این را چندین بار مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: «این موضوعات بایستگی در چارچوب یک گفت‌وگوی دقیق با مقام‌های ایران حل و فصل شوند و ما امیدواریم که چنین گفت‌وگوهایی سازنده باشند. در چنین شرایطی است که لودریان در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد.»

کد خبر: 885513

وب گردی

وب گردی