رشد علم و نوآوری با تجاری سازی دستاوردها متوازن نیستند

پانزدهمین گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز یکشنبه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در آیین برگزاری این گردهمایی دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامیگفت: امروز روز پژوهش و فناوری است که مراسم هفته ی پژوهش در سه سطح واحدهای دانشگاهی، مراکز استان و ملی برگزار شد که در این مراسم ها و در گروه های هفت گانه از پژوهشگران برتر تجلیل شد.

او تصریح کرد: نمایشگاه پژوهشی امسال به معنای واقعی کلمه فن بازار است که در آن اولویت اصلی کمیته محتوا و محصولات نیز معرفی دستاوردهای تجاری شده است و غیر از انتخاب استان ها در سازمان مرکزی هم تاییدیه نهایی انجام گرفت و افرادی که برای رفابت شانس بالایی دارند انتخاب شدند و از طرف سازمان مرکزی هم ۷ نفر انتخاب شدند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: از ۲۱ پژوهشگر نمونه ی کشوری که فردا از آن ها تجلیل می شود یک نفر از خانواده ی دانشگاه آزاد اسلامی است و مانور پژوهشی که هر ساله برگزار می شود کمک همه ی همکاران را می طلبد.

رنجبر ادامه داد: در رشد علمی رتبه ی ۴ جهانی و در تولید علم رتبه ی ۱۶ و نوآوری ۱۲۰ جهانی را داریم و این یعنی رشد علمی و تولید علم و نوآوری ما متوازن جلو نمی رود و تولید علمی که صورت می گیرد به کسب و کار منتج نمی شود یا به عبارتی باید رشد علمی و تولید علم به گونه ای باشد که بازار هدف را جذب کند.

او تصریح کرد: متناسب با ظرفیت ها باید به کمک نخبگان پاسخگو باشیم و حمایت از استارتاپ های نوپا و فعال، پیوست کارآفرینی و درآمدزایی را برای کلیه ی واحدهای دانشگاهی تهیه کنیم که راهبرد موثری در پیشبرد علم خواهد داشت.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد ۵۰ درصد ظرفیت آموزشی کشور را دارد و اگر با دانشگاه های دنیا مقایسه کنیم، دانشگاه استنفورد که یک هلدینگ است و بصورت خصوصی اداره می شود شباهت دارد البته تنها ۱۱ درصد از درآمد دانشگاه استنفورد از طریق شهریه تامین می شود و بخش عمده ای از نیازهای مالی از طریق خیریه و پژوهش تامین می شود.


خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 885564

وب گردی

وب گردی