اجرای طرح های پژوهشی وزارت نیرو با استفاده از توان تخصصی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان / تنوع بخشی و تقویت طرح های پژوهشی در دستور کار قرار گیرد

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو،   تنوع بخشی به منابع مالی پژوهشی و فناوری، تقویت رویکرد و آینده پژوهی و آینده نگاری در صنعت برق، پیگیری سیاست های بهره گیری از توان علمی و تخصصی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور و توسعه همکاری بین المللی را از برنامه های آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی اکبر مهاجری معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است، گفت: رویکرد وزارت نیرو سیاستگذاری و اجرای طرح های پژوهشی است، بر همین اساس تلاش می شود از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان استفاده شود.


او تصریح کرد: همچنین تحقیقات در سطح بندی، تنوع بخشی و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها استفاده می شود.


مهاجری ادامه داد: تعدادی از طرح های کلان در شورای عتف و شورای آموزش وزارت نیرو استخراج و به تصویب رسیده است.


معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو افزود: براساس مصوبه ای که به تصویب رسیده کل منابع مالی برای بخش تحقیقات حدود ۶۰ درصد است و آنچه که عملیاتی شده تنها ۱۰ درصد است، همچنین ۳۰ درصد در زیرساخت و بقیه از طریق دانشگاه ها به وقوع خواهد پیوست.


مهاجری افزود: این کار در راستای سند چشم‌انداز باید در برنامه پیشنهادی دولت ذکر شده و یا دارای نقشه راه باشد.


او تعداد طرح ها را در دوره گذشته ۵۴ مورد عنوان کرد و گفت: از این میزان ۴۲ مورد در بخش صنعت برق و ۱۲ مورد در صنعت آب است، توربین بادی، توربین آبی، پیل سوختی و زیر ساخت خودروهای برقی و سایر طرح ها از جمله این پروژه ها است.


او تنوع بخشی به منابع مالی پژوهشی و فناوری، تقویت رویکرد و آینده پژوهی و آینده نگاری در صنعت برق، پیگیری سیاست های بهره گیری از توان علمی و تخصصی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور و توسعه همکاری بین المللی را از برنامه های آینده عنوان کرد.

401

کد خبر: 885571

وب گردی

وب گردی