داستان خوانی فریبا وفی در نمایشگاه کتاب بوشهر

در سومین روز از برنامه‌های جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر، فریبا وفی در بخش جنبی این نمایشگاه بخش‌هایی از داستان «پرنده‌های من» را قرائت کرد.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این برنامه دیدار و جشن امضاء با حضور فریبا وفی برگزار شد. احمد پوری و آرمان خطیبی از نویسندگان و داستان نویسان مطرح کشور نیز در این برنامه حضور داشتند.

احمد پوری در این برنامه در خصوص فریبا وفی گفت: فریبا وفی دارای آثار ارزشمندی است که به چند زبان ترجمه‌شده و می توان وی را به‌ عنوان یک نویسنده برتر در سطح ملی و بین‌المللی نام برد. وی از داستان‌نویسانی است که مجموعه‌هایش حادثه محور نیست و مجموعه داستان‌های وی بر اساس یک روانشناسی دقیق بیان‌شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه‌های این داستان‌نویس به‌صورت زبان بومی نیست و در آثار وی تمام شخصیت‌ها به کار گرفته‌شده است.

در این برنامه مراسم جشن امضاء کتاب‌های «ترلان»، «ماه کامل می‌شود»، «بعد از پایان»، «پرنده‌های من» و «رازی در کوپه‌ها» با استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.

در حاشیه این برنامه دو بخش از رمان «پرنده‌های من» توسط فریبا وفی برای حاضران قرائت شد.

فریبا وفی در اول بهمن ۱۳۴۱ در تبریز به دنیا آمد. داستان‌نویسی را از سال‌های آغاز جوانی شروع کرد.

اولین داستان جدی‌اش در سال ۱۳۶۷ در مجله آدینه چاپ شد و هشت سال بعد اولین مجموعه داستانش به چاپ رسید. درمجموع ۵ مجموعه داستان و ۶ رمان منتشرشده به‌صورت کتاب و تعدادی داستان در نشریات متعدد ادبی، کارنامه ادبی او را تشکیل می‌دهد. تک داستان‌هایش به زبان‌های روسی، ژاپنی، عربی، سوئدی، ترکی و... و رمان‌هایش به زبان انگلیسی‌، ایتالیایی، آلمانی‌، فرانسوی، نروژی و … ترجمه‌شده‌اند.

وی همچنین دیوان پروین اعتصامی را به نثر ساده برای نوجوانان بازنویسی کرده است. فریبا وفی جایزه ادبی لیتپروم (litprom) سال ٢٠١٧ آلمان به خاطر رمان «تر لان» که به زبان آلمانی در این کشور منتشرشده است را در کارنامه خود دارد.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر تا ٢٨ آذرماه از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

502

کد خبر: 885584

وب گردی

وب گردی