بخشی از بودجه حامل‌های انرژی به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده بخشی از بودجه حامل‌های انرژی به حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی در کلانشهرها اختصاص یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: در تقویم، امروز به‌عنوان روز حمل‌ونقل و رانندگان نام‌گذاری شده است و نیاز است به بودجه دولت در خصوص حمل‌ونقل عمومی اشاره‌ای داشته باشیم.

وی افزود: در قانون بودجه امسال کاهش پرداخت یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت در قانون بودجه امسال دیده شده است که هر دوی این موضوعات می‌تواند در کلانشهرها تأثیرگذار باشد.

هاشمی ادامه داد: در جلسه‌‌ای که اعضای شورا با شهردار داشتند به این موضوع اشاره شد که شهردار بتواند حق کلانشهرها را برای حمل‌ونقل عمومی احصا کند.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: یکی دیگر از بندهای بودجه اختصاص درآمد 174 هزار میلیارد تومانی از طریق افزایش قیمت سوخت است، ولی از سویی دیگر به حمل‌ونقل عمومی توجهی نشده است.

وی با اشاره به اینکه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست ملاقات کرده‌ایم گفت: امیدواریم مجلس کمک کند که بخشی از بودجه حامل‌های انرژی را به حمل‌ونقل عمومی، به‌خصوص حمل‌ونقل ریلی در کلانشهرها اختصاص دهند.
706

کد خبر: 885597

وب گردی

وب گردی